فیشــــــنگار

پرسش و پژوهش و گفتگو | 📚 | وبلاگ‌نویسی روزانه

۲۷ مطلب در دی ۱۳۹۷ ثبت شده است

۳۰دی

۸ گام برای حرفه‌ای نوشتن در وبلاگ‌

يكشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰ ق.ظ

در جستجوهای اینترنتی خودم از طریق وب یکی از دوستان به متنی درباره جستارنویسی برخورد کردم که حس کردم خیلی برای وبلاگ نویس‌ها مفید است و به نظرم رسید شاید بتوان وبلاگ‌نویسی را هم نوعی جستارنویسی محسوب کرد: مطالعه این مطالب خوب را به شما تقدیم می‌کنم.


 



۲۹دی

یک آشنا| و بررسی‌هایش برای رفتن

شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴ ق.ظ

این پست رو می‌نویسم تا دلایل منطقی و عقلانی برای تصمیمی که هنوز در موردش مرددم بررسی کنم.  1ashena.ir  _زمان خوانش: 5-6 minutes

 



سوالیه که این روزا مدام با خودم تکرار میکنم! و جواب هایی که پیدا می‌کنم چندان رضایت‌بخش نیست!

 

این روزا هر ایرانیی رو که می‌بینی و ازش می‌پرسی چه خبر؛ میگه دارم کارام رو می‌کنم که برم؛ فلان دانشگاه پذیرش گرفتم یا فلان شرکت درخواست کار دارم؛ یا میگه خدا کریمه می‌ریم ببینم که چی میشه دیگه؛ یه جوری همه تو تب و تاب رفتن افتادن که آدم با خودش فکر می‌کنه اگر در این خصوص کاری انجام نده از قافله زندگی عقب افتاده و چیزی رو از دست میده که دیگه به این سادگی‌ها قابل دستیابی نیست.

 

۲۷دی

تعصبات شناختی یا محدودیت پردازش مغز

پنجشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶ ق.ظ

توانایی پردازش و تحلیل مغز ما محدود است. بنابراین مغز در برخی از شرایط از میانبر (قضاوت‌های سطحی و نادرست) برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده می‌کند. |link|

۲۶دی

قلب تسلیم

چهارشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۷، ۰۴:۰۰ ب.ظ
شاید اسم‌ها و شخصیت‌ها در فضای مجازی با آنچه در زندگی واقعی هستیم متفاوت باشد؛ اما روابط انسانی در هر دو محیط حاکم است. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم از بعضی از آدم‌های مجازی خوشمان می‌آید. شباهت‌ها باعث می‌شود با بعضی‌ها دوست بشویم و گفتگو کنیم. از شما چه پنهان که گاهی که چند روزی خبری از دوستمان نباشد دلتنگ می‌شویم و سراغش را می‌گیریم. گاهی در این دوستی ها دلخوری هایی پیش می‌آید یا دلی شکسته می‌شود. گاهی هم جلوتر می رویم و بدون نیت بد، حرمتی را نادیده می‌گیریم! یا قهر و آشتی و بلاک و این حرفها... اما چیزی که بیش از همه مرا می آزارد این است‌ که در این دوستی‌ها و رابطه‌های صمیمی دل کسی بشکند و دیگر فرصت جبران نباشد یا آن دوست جوری برود که دیگر هیچوقت برای ترمیم رابطه و دوستی دستت به او نرسد! دوست داشتم اگر تنها یک پست می‌توانم انشتار بدهم این باشد؛ پستی که در آن از این جور دوستان که حداقل من یک موردش را به صورت شفاف در ذهن خود به یاد دارم طلب بخشش بکنم. دوستی که در دنیای واقعی هم مرا می شناخت و من حق دوستی را در حقش به جا نیاوردم و هنوز که هنوز است به خاطر رفتارهای نفرت انگیزی که با آن دوست عزیز داشتم از دست خودم ناراحتم. |و هیچ وقت دیگر فرصت نشد با او حرف بزنم... امیدوارم هر جا هست در زندگی و کار و تحصیلش موفق باشد... و اگر از اینجا گذری کرد و فهمید که این پست خطاب به اوست فاتحه ای برای ما بخواند| بقیه دوستان که در بیان حاضر هستند اگر از دست من رنجیده اند من کوچیک همه شون هستم. مرا ببخشید. خدایا توبه!
 
پ.ن: قبلا هم یه پست نوشته بودم با همین مضمون: پست شماره 468
۲۵دی


رفتم به باغ صبحدمی تا چنم گلی
آمد به گوش ناگهم آواز بلبلی


مسکین چو من به عشق گلی گشته مبتلا
و اندر چمن فکنده ز فریاد غلغلی


چون کرد در دلم اثر آواز عندلیب
گشتم چنان که هیچ نماندم تحملی


بس گل شکفته می‌شود این باغ را ولی
کس بی بلای خار نچیده‌ست از او گلی



پ.ن: من یه مدته تصمیم گرفتم حضورم توی پنل رو مرتب کنم مثلا 11 تا 12 صبح| 4 تا 5 عصر و یک ساعت هم آخر شب||نمیدونم چند درصد محقق شده ولی هر بار که اجرا می کنم روز خوبی میشه برام. مرسی که همچنان هستید و می‌خونید اینجا رو [آلت+3]

پ.ن: قبول دارین پست بدون پ.ن پست نیست؟
۲۴دی

عقلِ تمدن ساز و ما جماعت فوروارد کننده

دوشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰ ق.ظ

اشاره: هفته پیش تصمیم گرفتم برخی از فایل‌های سیستم خودم را بررسی کنم و موارد تکراری یا چیزهایی که دیگر به دردم نمی خورد را حذف کنم و نظم جدیدی به فایل ها و پوشه هایم بدهم. در حال انجام همین کار بودم که با یک مطلب مواجه شدم که «آسیب شناسی»_طور بود. آن هم از زبان یک بچه مثبتِ با دغدغه. مثل همه ی شما که وقتی وسط کاری هستید خواندن مطلب برایتان جذاب می شود شروع کردم به خواندن مطلب و تصمیم گرفتم بدهم شما هم بخوانیدش. این مطلب را شاید حدود 5 سال پیش من ذخیره کرده ام اما متاسفانه url آن را ضمیمه نکرده ام! فلذا شما اگر مطالب را ذخیره می کنید در حفظ آدرس منبع آن کوشا باشید. زیاده عرضی نیست بفرمایید وارد مطلب شوید: |دوستان محترم اگر نقدها بهشان برخورد از چشم من نبینند|

۲۳دی

فلسفه فقاهت|نظر شخصی

يكشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۷، ۰۵:۰۷ ب.ظ

فقاهت، یعنی اگر اکنون حضرت پیغمبر اینجا بودند و با این مساله مواجه می‌شدند چه حکمی برای گرفتاری های جامعه اسلامی می‌کردند؟ اگر این منطق را پیدا کردیم فقیه می‌شویم.

۲۲دی

نقش عقل در تحقق سبک زندگی

شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰ ق.ظ

وظیفه عقل این است که انسانها را تعالی ببخشد. عقل انسان را به مقام توحید میرساند؛ عقل انسان را به سبْک زندگی اسلامی میرساند؛ عقل ارتباطات مادّی زندگی دنیا را تنظیم میکند؛ همه‌ی اینها کار عقل است.


مطلب مرتبط:همه احکام الهی ارشادی است.

باز نشر: بدون تعارف با یک انقلابی بی مسؤولیت

۲۰دی

جزیره ثبات هستیم ولی نه برای شما

پنجشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷ ق.ظ

در دهم دی ماه سال ۵۶، رئیس‌جمهور آمریکا در تهران یک نطق غرّائی در تمجید از محمّدرضا|پهلوی| کرد و گفت «ایران جزیره‌ی ثبات است»؛ یعنی خیال آمریکا از ایرانِ وابسته و مسئولان نوکرمَآب ایران آسوده است؛ دَه روز نشده بود که قضیّه‌ی نوزدهم دی ماه قم اتّفاق افتاد و مردم قم علیه رژیم قیام کردند.

دستگاه محاسباتی آمریکا و غرب این است.

۱۹دی

ضریب| وبلاگ جدیدم

چهارشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴ ق.ظ
بعضی از برنامه‌های رادیو و تلویزیون محتوای خوبی دارند| اما انتشار آنها به همان یک باری که پخش می‌شوند محدود می‌شود و کمتر دست به دست می‌شوند. | من تصمیم گرفتم به برنامه هایی که از نظر محتوایی برای ساختن جامعه بهتر مفید هستند در وبلاگ و فضای مجازی ضریب بدهم|شما هم زحمت کشیده و در این تصمیم همیاری کنید  |follow me|
۱۸دی

حرف های مفید نادر ابراهیمی برای شما

سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۴۲ ق.ظ

در وبلاگ یکی از دوستان مطلبی به قلم نادر ابراهیمی خواندم که اگر روزی معلم بشوم مطالعه آن را به دانش آموزانم توصیه می‌کنم: زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10-12 minutes
۱۷دی

چرا باید تلاش شود که ابعاد زیست فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ای متکثر به لحاظ قومی، فرهنگی، زبانی، فکری و... که در خلال رویدادهای تاریخی در قرون متمادی و بسیار طولانی راه همزیستی را پیدا کرده است. محدود به یک قرائت شود؟


آیا انکار واقعیت‌های محتوم تاریخی نشانه دست بردن در ساخت فرهنگی جامعه ایرانی برای یک شکل کردن ملت است؟


واقعیت این است که ملت ما خود را همزمان «مسلمان» و «ایرانی» می‌داند و در خلال رویدادهای بزرگ تاریخی هم نشان داده که هیچ تمایلی برای وا نهادن یکی از این شاخصه‌های هویتی به نفع دیگری ندارد و آن‌ها را در تضاد با هم نمی‌بیند.

 

پ.ن: درباره بود و نبود کورش ادعایی مطرح شد که روزنامه ایران با تیتر سردار مورخ شده اند؟! واکنش نشان داد|سپس سردار نقدی با تیتر: کوروش آدمکش بود.

۱۶دی

کلیپ|برتری خفیف

يكشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ب.ظ

اگر امشب 10 صفحه مطالعه کنید، قرار نیست یک آدم باهوش و روشن بشید ولی یک سال بعد چی؟ میشه 15 تا کتاب. 15 تا کتابِ خوب میتونه شما رو به یه آدم کاملا متفاوت تبدیل کنه. هرکسی میتونه قبل از خواب فقط 10 صفحه از یک کتاب رو بخونه اما چون کار خیلی ساده ایه نادیده گرفتن و انجام ندانش هم ساده اس.| دیدن کلیپ ایده ی برتری خفیف در |link|

۱۵دی

امامزادگان انقلابی

شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸ ق.ظ
گفتار جلسه نهم کتاب همرزمان حسین با عنوان «امامزادگان انقلابی» به شرح موضع‌گیری امام صادق (علیه‌السّلام) درباره‌ی قیام زید، تحریف تاریخ درباره امامزاده ها و لزوم توجه به دو طیف از امامزادگان واقعی و وابسته به حکام ظالم اختصاص یافته است. |link|

۱۳دی

جهانی که هر لحظه می سازی اش

پنجشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸ ق.ظ

اتم ھا تمیزناپذیر و فاقد ھر نوع ویژگی ھستند. تنھا در یک لحظه وجود دارند و در لحظه بعد از بین می روند. خداوند در ھر لحظه اتم ھا را می آفریند و اتم ھا قادر به حفظ بقای خود نیستند و با اراده خداوند دوباره خلق می شوند و نیز به اراده خداوند اعراض |یعنی ویژگیها| در آنھا حلول می‌یابد و صاحب کیفیت می شوند و ھر نوع حرکت و دگرگونی حاصل خلق متفاوت اتم ھا در ھر لحظه است و تنھا علت آن خواست خداوند است. بدین شکل متکلمان جھانی را به تصویر کشیدند که در ھر لحظه خلق می شد پس حادث بود نه قدیم. در این نظام جھان فانی بود نه ابدی و نیز خداوند در جایگاھی جدای از مخلوقات قرار داشت نه علت اولای ارسطویی که از نظر آنھا تخفیف جایگاه خداوند بود. |More|



پ.ن: بچه ها من دارم کتاب «اثر مرکب» رو میخونم که خیلی مطالب  روحیه بخش و کاربردی داره. تمومش کنم چند تایی فیش براتون میذارم.

۱۲دی

چگونه علوم تجربی از دست ما رفت؟

چهارشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ق.ظ

|4-5 minutes|از جنبشهای فکری اخیر یکی مکتب تفکیک است که می خواهد برای دنیای جدید ایده تازه بدهد. مکتب تفکیک همان رویکرد اخباریگری است؛ تفکر اخباریگری و تفکیکی، از اساس اجازه تحول فکری نمی دهد. مرتب می گویند ما کاری به عقل نداریم و فلسفه قدیم را منکریم اما در عمل، مبنای تفکر این است که برای همه چیز باید در همین متون حدیثی گشت و راه حل یافت. من نقد فلسفه سنتی را از سوی آنها دوست دارم اما هیچ جایگزینی ندارند. مثل آخر صفوی، که فلسفه قدیم نقد شد و اخباریگری جایش را گرفت. فیض کاشانی کتاب درباره اسب می نوشت اما فقط تعدادی روایت بود!


مفهوم علم در میان ما، روز به روز عرفانی تر و دور از نگرش علمی ـ تجربی شد. به نظرم سیطره تفکر صدرایی نقش مهمی در تخریب معنای علم تجربی داشت و ما را در امتداد هزاران سال، در قانع شدن، به همان سرمایه های کهن عقل گرایانه یونانی در هر دو بُعد عقل بحثی و شهودی، پیش برد، و زمینه نوعی انقلاب فکری و علمی را آن هم درست وقتی اروپا متحول شد، از دست ما گرفت. ما دلخوش به وحدت عاقل و معقول و اتحاد با عقل فعال بودیم در حالی که دقیقا در مسیر انفعال حرکت می کردیم.


من صرف تکیه بر تفکر تجربی را ستایش نمی کنم، اما تا اینجا این حرف درست بود که قرآن نگرش واقع گرایانه ای به علم داشت که مسلمانها از آنها دور شدند. از همان ابتدای اسلام، برخلاف روش قرآنی که علم را در معنای عام به کار می برد، علما، علم را به معنای حدیث گرفتند. ده ها کتاب و رساله هست که نام کتاب العلم دارد، در بخاری و کافی هم هست اما همه آنها مقصودشان علم حدیث است. به تبع آن، علم اصلی، همان علم دینی شد و بقیه در حاشیه قرار گرفتند. هیچ کس علم را جز افرادی نادر مثل رازی و بیرونی، جدی نگرفت.


این که دنیای اسلام توانست بهره ای در علم داشته باشد، حرفی نیست اما باید بدانیم هیچ نوع انقلاب علمی [در هیچ زمانی میان مسلمانان] پدید نیامد، انقلابی مشابه آنچه در رنسانس و پس از آن قرن های هفدهم و هجدهم در بغداد پدید نیامد. ما همان علوم یونانی را توسط فارابی و ابن سینا، لباس جدید پوشاندیم. اتفاق خاصی نیفتاد. دانش های فرعی ما توسعه یافت. البته در زمینه حقوق و فقه، توسعه داشتیم اما آنها هم به دلایلی، متوقف شد.

 

ما انتظار داشتیم بعد از انقلاب، ادبیات علمی تری را داشته باشیم. متاسفانه نه فقط در علم کار جدی نکردیم، بلکه از لحاظ دینی هم نگرش های عاقلانه جای خود را به تمایلات  خرافه گرایانه واگذار کرد. شما عقب ماندگی علمی را هم به عنوان خرافات علمی در نظر بگیرید، چیزی که در رشد پدیده ای ساختگی و ناشی از تنفر نسبت به غرب، به نام طب سنتی قابل مشاهده است.


همه آنها که از طب سنتی ترویج می کنند، به طور مداوم به علم جدید حمله می کنند. بنده وقتی این دوره را با دوره صفوی مقایسه می کنم، فرق چندانی نمی بینم. چنان که دوره قاجاری هم تا اواسط راه و حتی بعد از آن همین طور است. ما در یک برهه کوتاه، با رشد افکار کسانی مانند مطهری، قدری برابر خرافات ایستادیم اما به سرعت از آن وضعیت دور شدیم. حقیقت آن است که ترویج خرافات، قدری هم گرو این است که کسانی که قدرت و پول دارند، می خواهند خود را مذهبی تر هم نشان دهند و از این راه، بهره برداری بیشتری بکنند. این کار معمولا در دل خرافات راحت تر انجام می شود. جنس آدمهای متدین پولدار، این است که اگر هوشیارش نکنیم، مدام به سمت ظاهر بینی غش می کند. به میزان دینداری باید عقلش را هم تقویت کرد. آدم هایی را داشتیم که اوائل انقلاب، نگاه های روشنفکری بهتری به دین داشتند، اما به تدریج، یا سکوت کردند یا خود به حمایت از این امور پرداختند. مدعیان امام زمانی بیش از حد هستند، و اگر مقاومت برخی از نهادها نبود، وضع ما از این هم که هست بدتر بود.


ما در این دوره، شاهد تکرار صفویه هستیم؛ مقصودم به خصوص روی این جهت است که در دوره اخیر صفوی، تلاش کردند همه علوم را از دل احادیث درآورند، مشابه این تلاش را در اسلامی کردن علوم در دوره جدید مشاهده می کنیم. گاهی آنها که فلسفی ترند می گویند ما در کل می خواهیم نگرش توحیدی را حاکم کنیم، اما به طور مشخص، عده ای دنبال آن هستند که از دل احادیث و متون دینی، همه علوم را استخراج کنند. برخی می گویند می خواهیم علوم انسانی و اجتماعی را استخراج کنیم، برخی پا را بالاتر گذاشته و همه علوم را می گویند. مشکل این است که فکر علمی، فکر کشف روابط علمی در جهان، فکری که بتواند مثل نیوتن یا انیشتین عمل کند، در عمق فکر ما نیست. با این وضع، ما حتی تشیع را از عقل هم دور می کنیم. |link|

۱۱دی

سورهٔ «زندگی من»| آیات بیست تا سی

سه شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶ ق.ظ
پیش نوشت: سلام| ابتدا کامنت من در پست شماره 817 خودم را بخوانید بعد این پست را|link|


به‌نام خداوند بخشندهٔ مهربان

و چون او را نوبت «تصمیم» فرارسید، تعلل نمود (۲۰) و از پی ملعبت دوان شد (۲۱) و [تصمیم را] فروهشت، مبادا [او را] صدمه‌ای دررسد (۲۲) و در این کار اصرار و افراط نمود، تا آنجا که زخم‌های بازی بر جراحات تصمیمِ ناگرفته فزونی یافت (۲۳) [ولی] باز از تصمیم گریزان بود (۲۴) و این تعلل که در کار خویش رواداشت، نه از مشاهدت، که از مهابتی بود که مشاهدت بر جان وی داشت (۲۵) چه، آن‌چه دید پرمهابت نبود، [بل] آن تصویر که بر جان وی نقش بست، پرمهابت نمود (۲۶) و چه جای شگفتی، بسا آدمی سایه‌ای جنبان بر دیوار بیند و توحش بر وی غالب آید (۲۷) که درنده‌ای قصد او کرده، یا راه‌زنی بر جان و زر وی طمع دوخته (۲۸) حال آن‌که سایه ازآنِ پاره کرباسی‌ست که باد بر سر شاخه‌ای بجنباند (۲۹) چنین بود حال وی و رقص پاره کرباسی بر نی، که او را بر وقوف و قعود واداشت (۳۰)

راست گفت؟ خدا داند...
۱۰دی

هر چه میخواهد دل تنگت قضاوت کن!

دوشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۷، ۰۱:۵۵ ب.ظ

دلژین غرق در زندگی واقعی است...

«کرگدن بنفش» موقتا،شاید هم دایما تعطیل است!؟

۰۹دی

آیین نامه طبیعت گردی| مصوب 1384

يكشنبه, ۹ دی ۱۳۹۷، ۰۴:۵۴ ب.ظ

بوم‌گردی (اکوتوریسم‌) عبارت است از حضور گردشگران طبیعت در حدظرفیت قابل تحمل در محیطی طبیعی‌، فرهنگی‌ و غیرمصرفی با حداقل تاثیر منفی بر محیط طبیعی و فرهنگی تحت شرایط و ضوابطی که ضمن حفظ‌ محیط زیست و فرهنگ بومی و ارزشهای آن‌، امکان رشد اقتصادی و محلی را فراهم آورد.|link|

۰۹دی

کشف چیزی

يكشنبه, ۹ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲ ق.ظ

الکتریسیته از اول خَلق در این عالم وجود داشت ولی انسانها نمی‌دانستند و از آن استفاده نمی‌کردند؛ یک نخبه آن را کشف کرد حالا شده محور همه ی تمدن بشری.



موزیک گوش بدیم| link|

۰۸دی

تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز!

شنبه, ۸ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹ ق.ظ

اولین شرط سلوک الی‌الله خروج از منزل خودبینی و خودپرستی است. پس هرکس با خودبینی و در حجابِ خودخواهی طی منزل کند، تلاشش باطل است و هرچه بیشتر پیش رود بیشتر به خودبینی می‌رسد. more


میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست
تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز

۰۷دی

ببخشید کامنت های پست 843 رو جواب ندادم! عمدی بود😎 |تا حالا شده یکی از اطرافیان شما که روزهاست به شدت روی اعصابتان راه می رود کاسه صبرتان را با بداخلاقی هایش لبریز کند و شما را به یک «حالت انفجاری» برساند که خشمگینانه او را سر جایش بنشانید؟ 9 سال پیش در تهران،یک همچین اتفاقی افتاد. |فیلم و عکس|

۰۶دی

یه دستی پشت قضیه هست

پنجشنبه, ۶ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹ ق.ظ

تا حالا شده یکی از اطرافیان شما به بهانه های واهی بداخلاقی کند و هر جا بنشیند کارهایی که نکرده اید را به شما نسبت بدهد و شما برای حفظ آبروی خود یا خانواده مجبور باشید خویشتنداری کنید و پاسخ او را ندهید و خون دل بخورید؟

۰۵دی

سیدشهر ها

چهارشنبه, ۵ دی ۱۳۹۷، ۰۱:۴۲ ب.ظ

پای سادات قبل از حضور امام رضا(ع) در طوس به ایران باز شده است. شهر و روستاهای زیادی در ایران وجود دارد که دارای جمعیت قابل توجه سادات هستند| دوست دارم یک سرشماری برگزار کنیم که هر کس بگوید در محل سکونت خود چه شهرها یا روستاهای بالای 20 درصد جمعیت سادات سراغ دارد؟ مثلا: سیدمحله/شهرستان ساری استان مازندران

۰۴دی

دیپلماسی|می‌ایستم و پاسخ می‌دهم

سه شنبه, ۴ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴ ق.ظ

شما در شرایطی نبودید که حتی یک موشک هم نداشته باشید تا شاید از ترس آن یک موشک، صدام حسین بمباران شهرهای شما را متوقف کند. ما در آن دوره از این کشور به آن کشور می‌رفتیم و برای یک موشک بازدارنده التماس می‌کردیم، التماس می‌کردیم، تکرار می‌کنم التماس می‌کردیم تا از مردم خود دفاع کنیم اما همه سکوت کردند.| لطفا برای مردم ایران توضیح دهید که چرا با این تجربه، باید تجهیز سیستم دفاعی خود را قربانی تجارت با غرب کنند؟| link|

۰۲دی

ولایج| نتایج نظرسنجی مرجع‌های فکری

يكشنبه, ۲ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲ ق.ظ
پیش تر از مخاطبان فیش‌نگار خواسته بودم نام 5 نفر از افراد یا آثاری که در زمینه فکری و فرهنگی به آنها مراجعه می‌ کنید را بگویید. |link| و دوست خوبم هم این نظرسنجی را در وبلاگ خودش بازنشر کرد |link|نتیجه کلی نظرات شماها در این دو پست بر روی یک نمودار گویانمایی شد:


نمودار نظرسنجی ولایج

در پایان مطلب دعوت می کنم این کلیپ کوتاه را درباره ولایج |یعنی شخصیت های تاثیرگذار در جامعه| بشنوید: |link|از همراهی و همکاری همه شما تشکر می‌کنم: متشکرم

۰۱دی

آیه درباره اسرائیلیات

شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳ ب.ظ

و محققا بعضی از اهل کتاب هستند که تراشیده های خود را به لحن کتاب خدا می‌خوانند تا شما خیال کنید این نیز جزء کتاب خدا است با اینکه جزء کتاب نیست بلکه خودشان آنها را جعل کرده و می گویند از ناحیه خدا است و بر خدا دروغ می بندند با اینکه خودشان می دانند دروغ است وَ ما هُوَ مِنَ الْکِتابِ


این آخرین فیش درباره موضوع اسرائیلیات و حدیث های ساختگی هست.

فیشــــــنگار

با سلام؛ اینجا یک "وبلاگ" گفتگو محور است. ممنون می‌شوم اگر با ذکر نشانی یا "ایمیل " کامنت بدهید| پیشنهاد می‌کنم مطالب کوتاه را دو بار بخوانید| از صفحه «معرفی وبلاگ» دیدن فرمایید.


🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
فیشنگار:

25آبانماه 1398: اولین برف پاییزی که ننشست

آخرین نظرات
تصاویر زیباسازی نایت اسکین