ذاریات 56
وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ
وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ
مرگ بر آنان که بى هیچ دلیلى، تنها از روى حدس و گمان درباره قیامت سخن مى گویند. 10
پینوشت: فیش ها رو کوتاه می نویسم چون دوست دارم دو بار از روشون بخونید...
دکتر محمد البحیصی رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین در پاسخ به این سوال که چرا برخی گروههای فلسطینی در ابتدای جنگ سوریه از تکفیریها حمایت کردند گفت: بیشتر فلسطینیها با سوریه بودند و این حمایت را قبول نداشتند، ولی حماس پذیرفته بود با اخوان المسلمین و تکفیریها باشد در هر حال آنها به خودشان ضربه زدند، چون فلسطینیها با مردم سوریه همراه بودند و در جنگ با تکفیریها ۴ هزار شهید دادند.snn.ir
به نام خدا، ضمن تبریک ماه میهمانی زورکی پروردگار دو عالم با پاره ای توضیحات در خدمت شما همراهان گرامی هستم. مقدمتا باید عرض کنم که در موقع مطالعه ی پست قبلی لذت خاصی به من دست داد و هدف من از بازنشر مطلب صرفا تقسیم کردن این لذت با شما بوده است. وگرنه من نه به طور کامل مطلب را فهمیدم [مخصوصا قسمت ریاضی فیزیکش رو] و نه اینکه ادعایی در تایید یا رد آن دارم. [نکته مهم این است که ما تابع قرآن باشیم یا قرآن تابع و توجیه گر مکاتب و کشفیات ما]
نکته ی دوم پاسخ به سوالی است که این روزها برای عزیزان فیش مطرح شده که چرا بنده به سمت فیشنگاری از قرآن کریم رفته ام. عرضم به حضور شما با توجه به اینکه فرد در روش مطالعه ی فیشنگار به یک قدرت تحلیل و فهم استعلایی می رسد؛ بنده تصمیم گرفتم این متُد را درمورد یکی از سوره های قرآن به کار بگیرم.[ببینم چی میشه] و بعد از آن مدتی را صرف انتخاب سوره موردنظر کردم. [آقاگل در جریان هست]
چرا سوره ذاریات را انتخاب کردم؟ بنر مسابقه کتابخوانی مسجد محله مون رو دیدم که تفسیر سوره فرقان بود. که من به کتاب «درمان با قرآن » مراجعه کردم تا با خصوصیات این سوره بیشتر آشنا بشم. اما همین که کتاب را باز کردم صفحات مربوط به «سوره ذاریات» جلوی رویم باز شد. اما من به آن توجهی نکردم و رفتم سراغ سوره فرقان، خلاصه پس از مطالعه خصوصیات هر دو سوره ذاریات را ترجیح دادم.
درمان با قرآن: برخی از دوستان نظر من رو درمورد درمان با قرآن پرسیدند که من به آنها عرض کردم بنده از طرف خودم نظر تخصصی ندارم ولی در قرآن آیه ای وجود دارد که می گوید: وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ (جزئیات بیشتر) البته در جریان هستید که هدف من از گذاشتن پست گردنبند ذاریه بیشتر نوعی پیدا کردن یه مدخل جالب برای ورود به بحث بود. و چه مدخلی بهتر از شوخی شوخی؟
سوگند به آن بادهایی که [ ابرها و ] خاک ها را به شدّت مى پراکنند، و
سوگند به آن ابرهایى که بارى گران از آب را با خود حمل مى کنند، و سوگند به آن
کشتى هایى که در دریاها به آسانى روانند، و سوگند به آن فرشتگانى که فرمان خدا را
در امور جهان میان خود تقسیم مى کنند،
سوگند به همه اینها که آنچه به شما وعده داده مى شود راست است و قطعاً جزا و پاداش تحقق خواهد یافت. آیه 1 تا 6
و در داستان موسى آن گاه که او را با دلایلى روشن به سوى فرعون فرستادیم. ولى او با سپاهیانش روى برتافت و گفت: موسى جادوگر است و بار دیگر گفت: او دیوانه است. پس او و سپاهیانش را گرفتیم و آنان را به دریا افکندیم در حالى که او در اثر این کفر و سرکشى درخور سرزنش بود.
و در ماجراى قوم ثمود آن گاه که [ آن شتر را پى کردند پس ] به آنان گفته شد تا چندى از نعمت هاى دنیا بهره ببرید و در این مهلتِ چند روزه به خود آیید و به فرمان خدا گردن نهید. ولى آنان از فرمان پروردگارشان سرکشى کردند، پس در حالى که مى نگریستند، صاعقه آنان را فرا گرفت. صاعقه چنان سرعت داشت که آنان نتوانستند برخیزند!
و قوم نوح را نیز پیش از قوم عاد و ثمود و فرعونیان نابود کردیم، زیرا آنان مردمى بودند که از فرمان ما سرپیچى مى کردند.
کسی که سوره ذاریات را قرائت می کند خداوند امور معیشت او را اصلاح می کند و به او روزی فراوان عطا می شود.
بیان در ادامه ی راهی که پرشن بلاگ و بلاگفا و بلاگ اسکای و .. رفته اند، کوشش بی ثمری بود برای تقلید از سرویس های معتبرتر بین المللی. اما قدری شکیل تر، «غیربلاگی»تر و صد البته مهندسی شده تر و کنترل شده تر از حیث محتوا. بیان برای آنکه تقلبی بودنش را پنهان کند، با سرویس های اساسا غیربلاگی، به کاربرانش باج داد
محمود عباس در مراسم افتتاحیه شورای ملی فلسطین گفته بود کشتار یهودیان اروپا توسط هیتلر به دلیل یهودی ستزی نازی ها نبوده بلکه به دلیل فعالیت فاسد اقتصادی آنان در غرب بوده است. وی جمعه گذشته از سخنان خود عذرخواهی و بر محکومیت هولوکاست و احترام به یهودیت تاکید کرد.
حضرت میفرماید: اى اباصلت ماه شعبان بیشترش گذشت... پس در این چند روز باقى مانده بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است و ترک آنچه براى تو فائدهاى ندارد
یادآور می شوم ما در جلسات یک هفته در میان آقای نوری شرکت می کنیم. آنجا هم ما هستیم و هم کارگزاران. آنجا توافق کردیم که
شاه مازندران رو سرچ کردم توی اینستا به این رسیدم؛ بعد هم بیشتر سرچ کردم دیدم مرحوم، شاه این آدم ها بوده
https://www.aparat.com/v/AO6Le
سیاست بازها عده ای افراد متنفذ پنهان در هسته ی تمام دولت های دموکراسی هستند که مخارج احزاب سیاسی را می پردازند و در عوض به این راضی هستند که نامزدهای حزبی را برگزینند و در کار خطیر قانونگذاری نقش بی سروصدایی داشته باشند. 336
رفته بودم بیرون یه جایی بعد نشسته بودم یه دختر کوچولو رو دیدم بهش لبخند زدم دیدم تحویل نمیگیره، ﺍﺧﻤﺎﺵ ﺗﻮو ﻫﻤﻪ
ﻣﯿﮕﻢ: ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻧﻤﯽﮔﯿﺮﯼ؟ !؟!😀
ﻣﯿﮕﻪ ﺳﻔﺎﺭﺷﺖ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﻡ ﺗﺤﻮﯾﻠﺖ ﺑﮕﯿﺮﻡ
از دیشب روزهی سکوت گرفتم 😐
این بشر با من دعوا میکرد سر رفتنم به وبلاگ آقایون ولی وبلاگ خودش رو استثنا میدونست! [این جمله درد دل یک خانم از مزاحمت و توهمات یک بلاگر آقا هست]
میخوام درمورد یکی از اون قضایایی حرف بزنم که شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه. شده گاهی وقتا به یکی از وبلاگ های مورد علاقه تون [جنس مخالف] برید و مطلب را بخوانید سپس لجوجانه میرید سراغ کامنتها؛ بعد با دیدن یه کامنت یا جواب دوستتون به اون کامنت غیرتی بشید؟ [فعلا لفظ دیگه ای به ذهنم نمیاد بگم]
حتا ممکنه به خاطر این چیزی که دیدید از کامنت گذاشتن منصرف بشید یا در مرحله ی عصبانی تر برید بهش گیر بدید در مورد این رفتارش! [بله همینقدر شگفت] و گاهی یه مدت باهاش قطع رابطه بکنید؟ و با خودتون بگید دیگه از چشم من افتاد؟ [و متاسفانه اگه مذهبی باشید با معیارهای گاها مذهبی قضاوتش کنید و پیش دیگران غیبتش را]
جالبی ش اینه که همون کامنتهایی که دوست ندارید بقیه برای دوستتان بگذارن خودت میگذاری و بدترین جایش اینجاست که خودت رو استثناء میدونی!
راه این درد قلبی تو پیش من است [ادبیات چهل حدیث امام :)] درد تو حس مالکیت است. آن هم نه نسبت به یک نفر و دو نفر از مجازی ها! قوه شهویه در انسان، طوری است که اگر
زنهای یک شهر به فرض محال به دست او بیاید، باز متوجه زن های شهر دیگر است...
من نمی گویم راه حلی که می دهم مشروع است. فعلا شما حواست باشد که یکهو دچار این حس نشوی تا برایت تبین کنم که نگاه درست به همسایه های مجازی چگونه باید باشد. درست است که بعضی مطالب وب ها بگونه ای است که باب طبع
شماست و شما از آن خوشت می آید ولی این دلیل نمی شود احساساتی که باید صرف
پست ها کنی صرف طرف مقابل شود [حتا در دلت]
عزیزان من! فرزندان من! خواهران من! برادران من! دقت داشته باشید! شب داشته باشید! خلوت داشته باشید :) اشک داشته باشید... یک گوهری در درون شما هست که نیاز به این کارها دارد. به دادش برسید [مریم نخند!]
خلاصه اینکه ما حق غیرمتعارفی بر گردن دوستان مجازی مون نداریم. و یک دوست [مذکر یا مونث] فقط به شخص من تعلق ندارد. همانطور که خود من ممکن است دوستان بسیار زیادی داشته باشم که درست نیست دوست من مرا برای رفت و آمد به وبلاگ آنها شماتت کند [حتا در دلش] . الکی حساس نشیم باشه؟
پینوشت به پست ربطی نداره
و اما درمورد دوست یا دوستان عزیزی که از سر کمال دلسوزی تذکرات یا پیشنهاداتی به ما می دهند اولا اینکه باید با روی باز از آنها استقبال کنیم. و تذکر اگر میخواهیم بدهیم حتما باید خصوصی باشد. حتما را دقت داشته باشید چون در غیر این صورت هر معنایی می دهد جز دلسوزی. حتا اگر از کسی که میخواهیم به او تذکر بدهیم نزدیکترین دوستان ما باشد. حالا اینکه برخی که هنوز دوستی شان ثابت نشده بیایند از سر دلسوزی های دنیویه و اخرویه تذکر بدهند [آن هم در کامنت عمومی] دیگر آن را کجای دلم بگذارم؟ نمی دونم چرا بعضیا خیال میکنن هر کس کتاب مذهبی بخونه یا درمورد مذهب تحقیق کنه مذهبی محوسب میشه؟ پس لزومی ندارد برای کسی که نمی دانیم مذهبی هست یا نه و نمی دانیم دوست ما هست یا نه تذکر اخرویه بدهیم
مأمون در سال 218ق نامهای به اسحاق بن ابراهیم ـ والی بغداد ـ نوشت و از او خواست تا قاضیان، محدثان و فقیهان را در مورد مخلوق بودن قرآن آزمایش کند و کسانی که این عقیده را نپذیرند، از کار برکنار و مجازات کند.منبع