این مطلب نه از اصول دین و نه مذهب است
سال 1313 ش از آیتالله حائری موسس حوزه علمیه قم درباره «رجعت» سوال شد، جواب ایشان جالب بود:
جریانها و سازمانهای مذهبی سیاسی ایران رسول جعفریان نشر علم 1390 چاپ اول ص1017
سال 1313 ش از آیتالله حائری موسس حوزه علمیه قم درباره «رجعت» سوال شد، جواب ایشان جالب بود:
جریانها و سازمانهای مذهبی سیاسی ایران رسول جعفریان نشر علم 1390 چاپ اول ص1017
سلام
در مواردی جواب همین است
از طرف دیگر هر کسی هم بدون تخصص شروع به جواب می کند یا دفاع ناقص می کند و...
ای کاش هر کسی به کار خودش می رسید و در تخصص خود حرف می زد
(این لینک اهم برایم جالب بود؛ فکر می کنم نیاز به اصلاح دارد)
با آرزوی توفیق
اینجا را بخوانید.
نمیدانم.
آن جمله از دلم برآمد و نوشتم...
بابتِ آن جملاتِ پایانیِ فیشِ شما. این مصلحتِ وحدت و ...
چه خوب بود
رفرنسی که آقای جعفریان بهش استناد کرده اصلاَ قابل اعتبار نیست، اگر نقل مکتوب از آیت الله حائری دارد، باید ارائه دهد. وگرنه پذیرفتنی نیست.
جایی درباره اعتقاد داشتن بهش سخنی بیان نشده ولی همین که اتفاق می افته و صحت داره
امامی ها اجمالا بهش معتقدن منتها در کیف و چونش مختلفن.
شریعت سنگلجی و تنکابنی اجماع رو خلاف قرائت و سیاست رسمی در این مواضع قبول نداشتن و چون اعتقاد برجعت بطور کلی از اخبار و سنت بدست میاد،نقد اخبار و سنت کردن و بنظرشون اخبار فاقد ملاک های حجیت در منظومه ی فکری خودشون بود پس قبولش نکردن.
در بین پیشینیان چندتن از برجستگان امامیه در کلام رجعت رو چندان مورد اعتنا قرار ندادن یا بطور کل از کنارش گذشتن یا برخورد غریبی باهاش داشتن(خواجه ی طوسی(رض)و علامه حلی(رض)).
من کلا مشی اساطین امامی وقت رو درست میدونم و بنظرم کباده ی تقوا کشیدن و میل ناله زدن برای مظلومیت حضرات(ع)جلو امثال شیخ عبدالکریم موسس(رض)بسیار مضحک است!
این اصول و فروع دین هم کلا مشخص نکردن از کجا در اومد!
سلام
حالا تا اونجایی که یادم میاد و خونده بودم، اصول دین نیست ولی از اصول مذهب تشیع هست.
اینکه از اصول مذهب هم هست فقط به معنی باور به رجعت هست نه کم و کیف ماجرا...
رجعت
https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4227/5736/57090/
امام صادق(ع) یکی از ویژگی های شیعه را اعتقاد به رجعت برشمرده، می فرمایند:
از ما نیست کسی که ایمان به رجعت ما نداشته باشد و نیز متعة ما را حلال نشمرد.عالم که همین سنگلجی هم جاهل نبود و در سلک علما بود عبا و لباده هم بحز خاتم و عمامه داشت همون انگشت شمار اسطوانه های فقهی و کلامی رو میگم.
خیلی از شبهه هایی که در جامعه داره پخش میشه جوابش همینه