پژوهشکده ی غیرانتفاعی

موشکافی ماجرای هذیان

خلیفه دوم در حدیث ابن عباس  اعتراف می نماید که: من فهمیدم که پیغمبراکرم (ص) می‌خواهد خلافت علی را تسجیل کند، ولی برای رعایت مصلحت به هم زدم. می گوید: خلافت از آن علی بود ولی اگر به خلافت می نشست مردم را به حق و راه راست وادار می کرد و قریش زیر بار آن نمی رفتند از این روی وی را از خلافت کنار زدیم [!!!]




  • طبق موازین دینی باید متخلف از حق را به حق وادار نمود نه حق را برای خاطر متخلف ترک نمود.
  • این پست میتواند برخی از ابهامات و شبهاتی که در کامنت ها مطرح شده است را توضیح دهد.
ره نما
۱۲ بهمن ۰۸:۳۹
ای کاش خلافت به حقش می رسید..

دنبال شدید
پاسخ :
سلام و ممنون :)

+ آسان و سختِ عشق سوا کردنی نبود ...
حسن قاسمی
۱۲ بهمن ۰۸:۵۴
یعنی حجاب که حق هستش رو باید اجباری کرد؟
پاسخ :
حجاب حقه یا تکلیف؟

شما فعلا ساختار رو درست کن، جامعه خودش درست میشه
خرگوشک :)
۱۲ بهمن ۰۹:۰۶
تاریخ هم..
پاسخ :
تاریخ تاریخ حق است.
خدا وعده داده است و
حکمت آفرینش بر این است که حق به حق دار برسد ...
فرشته ...
۱۲ بهمن ۰۹:۳۰
دوست اهل سنتی داشتم که متن حدیث قلم و قرطاس رو از زبان عایشه بریده بود و جایی گذاشته بود که مثلا ثابت کنه که خلافت حق ابوبکر بوده(!)

من متن کامل حدیثش رو خوندم که میگفت تو روزهای آخر عمر پیامبر عمر به عیادت پیامبر اومد، پیامبر به من(عایشه) گفت که برید قلم و کاغذ بیارید تا بنویسم و وصیت کنم که ابوبکر بعد از من خلیفه است(!) اما عمر که اونجا بود گفت پیامبر بیمار هستند و هذیان میگن و قران برای ما کافی است اون وقت پیامبر عصبانی شد و گفت برخیزید و از اینجا برید.
پاسخ :
پس اصل قضیه رو که پیامبر میخواسته وصیت بنویسه و وصیتش درمورد خلافت بوده رو اهل سنت هم روایت کردن؟
شارمین امیریان
۱۲ بهمن ۱۰:۰۴
عذر بدتر از گناه!
پاسخ :
موقعی که برای خلیفه اول خبر آوردند که جمعی از قبائل مسلمان از دادن زکات امتناع می ورزند، دستور جنگ داد و گفت:

اگر عقالی را که پیغمبر خدا میدادند به من ندهند با ایشان می جنگم (البدایة و النهایة، ج6، ص311)
و البته مراد از این سخن این بود که بهر قیمت تمام شود باید حق احیاء شود البته موضوع خلافت حقه از یک عقال مهمتر و با ارزشتر بود. [شیعه در اسلام]
فرشته ...
۱۲ بهمن ۱۰:۲۶
بله هم تو صحیح مسلم هست و هم تو صحیح بخاری که اهل سنت معتقدن هر حدیثی که تو این دو کتاب باشه حتما صحیحه.
اسم حدیث هم قلم و قرطاس یا دوات و قلم هست.
پاسخ :
لااله الا الله
♫ شباهنگ
۱۲ بهمن ۱۰:۳۷
گاهی فکر می‌کنم یکی دو نفر، سرنوشت یه قوم رو دگرگون کردن

مثلاً اگه مغول‌ها حمله نمی‌کردن، اگه جنگ‌های صلیبی اتفاق نمی‌افتاد و اگه خلافت دست امام‌ها بود نه بنی امیه و بنی عباس، الان (سال 1396)، من در چه موقعیت اجتماعی و فرهنگی بودم

پاسخ :
پس با این حساب سرنوشت یه قوم نیست
شاید بشه گفت نیمی از عالم رو :)

+ وقتی خلافت به امام علی رسیده بود مردم 25 سال ناکارآمدی اسلام را دیده بودند و جهان اسلام چندین دسته شده بود. و دیگه نشد درستش کنند.
این مطلب نوشته شده توسط: علی احمدی
۱۲ بهمن ۱۰:۳۸
این درس برای من و امثال منه که یه جایی دید کسی خلاف حق داره حرف میزنه بخاطر دوستی و آشناییت خودش با طرف، حق رو فراموش نکنه.لحاظ شد.ممنون:)
پاسخ :
واقعا سخته که باور کنیم دو  راه بیشتر نیست :)
حق و باطل!

یعنی ما هر لحظه بر سر دوراهی هستیم؟
پسر انسان
۱۲ بهمن ۱۱:۱۳
تو منابع دست اول اهل سنت
پر از توهین ها به حضرت رسول 
و شرکیات به خداست

اعم از دست و پا برای حضرت حق قائل شدن تا کشتی گرفتن خدا و داوود نبی و ...
که بهشون میگن اسراییلیات و تشابهات زیادی با منابع تحریف شده بهود داره

خلاصه همه ی این ها به قول استاد بزرگی به این دلیله که افدامات و خصوصیات فردی و اجتماعی عمر و ابوبکر برای مردم روشن و واضح بوده و مردم در مقام قیاس با حضرت رسول قطعا نمی تونستند چنین موجوداتی رو به عنوان جانشینان پیامبر بپذیرند

 پس برای لاپوشانی باید شان حضرت رسول رو در حد این ها بتونند پایین بیارن تا مردم قبول کنند که این ها میتونند جانشین پیامبر باشند

که فراوون میبینیم توهین به حضرت رسول رو برای رد عصمت ایسون
مقام سازی برای الوبکر و عمر و عایشه و سایر صحابه رو
که اینجا واقعا جای طرح همه موارد نیست

این رویه رو حتی خود معاویه هم ادامه داد
پول میداد به افراد که برن حدیث علیه امیرالمومنین جعل کنند
تاویل برخی ایات عذاب رو در وصف امیرالمومنین جعل کنند

احادیث اهل بیت در باب کفر اهمر و ابوبکر ین دو موید همین موضوعه که اون ها لحظه ای به اسلام ایمان نیاوردند
پاسخ :
اتفاقا  منم وقتی برای اولین بار از هم اتاقی اهل سنت خودم شنیدم
که اونها عصمت پیامبر رو قبول ندارن شگفت زده شده بودم

میگن فقط توی بیان وحی معصومه پیامبر!
مگه میشه آخه؟!
حسین ژوان
۱۲ بهمن ۱۱:۱۶
باشد که از تاریخ بیاموزیم.
پاسخ :
ملتی که تاریخ را نخواند واز آن عبرت نگیرد...محکوم به تکرار آن است...
ایمان
۱۲ بهمن ۱۱:۳۸
وروى ابن عباس رضی الله عنه، قال:
دخلت على عمر فی أول خلافته وقد ألقى له صاع من تمر على خصفة فدعانی إلى الاکل، فأکلت تمرة واحدة واقبل یأکل حتى أتى علیه،
ثم شرب من جر کان عنده واستلقى على مرفقة له وطفق یحمد الله یکرر ذلک، ثم قال: من أین جئت یا عبدالله؟
قلت: من المسجد،
قال: کیف خلفت ابن عمک؟ فظننته یعنى عبد الله بن جعفر
قلت: خلفته یلعب مع أترابه،
قال: لم اعن ذلک، إنما عنیت عظیمکم أهل البیت
قلت: خلفته یمتح بالغرب على نخیلات من فلان وهو یقرأ القرآن
قال: یا عبد الله علیک دماء البدن إن کتمتنیها! هل بقی فی نفسه شئ من أمر الخلافة؟
قلت: نعم، قال: أیزعم ان رسول الله صلى الله علیه وآله نص علیه؟
قلت: نعم، وأزیدک سالت أبى عما یدعیه،
فقال: صدق، فقال عمر: لقد کان من رسول الله صلى الله علیه وآله فی امره ذرو من قول لا یثبت حجة، ولا یقطع عذرا ولقد کان یربع فی امره وقتا ما ولقد أراد فی مرضه ان یصرح باسمه فمنعت من ذلک إشفاقا وحیطة على الاسلام لا ورب هذه البنیة لا تجتمع علیه قریش ابدا ولو ولیها لانتقضت علیه العرب من أقطارها، فعلم رسول الله صلى الله علیه وآله انى علمت ما فی نفسه، فامسک وأبى الله إلا امضاء ما حتم.

ذکر هذا الخبر أحمد بن أبی طاهر صاحب کتاب تاریخ بغداد فی کتابه مسندا.(شرح ابن ابی الحدید،ج12، ص20-21)
پاسخ :
اونجاهایی که بولد کردم رو فهمیدم
ولی بقیشو ترجمه کنید :)
حسن قاسمی
۱۲ بهمن ۱۱:۴۳
حجاب درسته که تکلیفه، اما تکلیفیه که از سر حق پذیری ایجاد شده. اینو چی میگی؟ :)

تو این ماجرا، یک چیزی که برام سواله اینه که مگه اوضاع به چه صورت بوده که با مطرح شدن بحث هذیان گویی توسط عمربن خطالب، پیامبر اکرم از نوشتن این مسئله صرف نظر کردند؟

ایضا در اینکه حق حضرت امیر خورده شد که شکی نیست، به نظرم مسببین این امر در سقیفه، تا زمان بر پایی قیامت، در تک تک گناهان بشریت شریک هستند، حتی گناهان ماتاخر افراد.
پاسخ :
منظورت اینه که چرا به بقیه برنخورد که عمر چنین حرفی رو به پیامبر زد؟
پسر انسان
۱۲ بهمن ۱۱:۴۷
چقد تند نوشتم چقد غلط املایی :)))

+دقیقا
این ها سهوی و از روی جهل نیست
شما صحیفه ملعونه رو که بررسی کنید
می بینید جهلی در کار نیست
دست کم دوبار عمر و ابوبکر و ابوعبیده جراح و خالد و ...
تصمیم به قتل حضرت رسول گرفتند

که امیرالمومنین رو تو این روز ها وقتی دست بسته به مسجد بردونشون برای بیعت اجباری، افشاگری کردند و اون ها هاج و واج !
تو کتاب سلیم بین قیس، یکی از شاهدان زمان موجوده شرح مفصلش

خب طبیعیه عمری که اهل کتک زدن زنان بوده و به شرکش بعد حضرت رسول اذعان کرده
و دائما با بهودیان در ارتباط بوده
تا جایی که حضرت رسول عملا نهیب زدن بهشون

واقعا لیاقت جانشینی رو نداره
پس باید اول شان حضرت رو بیارن پایین مخصوصا که واقعه ای مثل غدیر اتفاق افتاده و کاسه کوزه شون ریخته بهم
کل بیست و سه سال دعوت و معرفی امیرالمومنین یه طرف تیر خلاص غدیر یه طرف و بعد سقیفه و واقعه کوچه و شهادت حضرت زهرا
و دوم برای این ها بتونند مقام سازی کنند

+عایشه پر از سوتی بوده تو تاریخ
از رضا کبیر تا ارتباط هاش با مرد ها!!!
گشتم تو منابع اهل سنت دیدم هیچکدوم نتونستند لاپوشانی کنند از بس واضح و روشن بوده
فقط ماله کشیده شده و عینا نقل شده
پاسخ :
یعنی در زمان حیات پیامبر عمر با یهودی ها ارتباط داشته؟

به فتاوای مراجع درمورد صحابه ی مورد احترام مذاهب اسلامی توجه شود
شاخه سیب
۱۲ بهمن ۱۱:۵۲
....
الان چی باید بگم؟ 
جریان صلح حدیبیه جالبه! 
هیچ وقت مثل اون زمان به رسالت پیامبر شک نکرده بوده....
ینی کلا قبول نداشته و شک داشته ولی اون زمان خیلی زیاد شده....

جالبه که تگ زدید غدیر خم، فاطمه سلام الله علیها روح ولایته!  
پاسخ :
صلح حدیبیه پیمانی است که پیامبر اسلام و پیروان وی از مدینه با بت‌پرستان  قریش  بستند.


حسن قاسمی
۱۲ بهمن ۱۱:۵۵
نه، سوالم اینه که دلیل اینکه پیامبر اکرم از نوشتن صرف نظر کردن چی بوده؟ یعنی صرفا به خاطر این که عمربن خطاب این حرف رو زده، از نوشتن منصرف شدند؟

به نظرم، ننوشتن این موضوع، نمیتونه صرفا به خاطر گفتن هذیان گویی توسط عمر باشه، احتمالا یک جوی حاکم بوده که پیامبر اکرم صلاح دیدند متن رو ننویسند. منتهی بیانش کردند تا عده ای رسوا بشند. اما این جو، چه جوی بوده؟
پاسخ :
یعنی چه جوی؟

حسن قاسمی
۱۲ بهمن ۱۲:۱۰
نمیدونم، شاید این متن مورد سوء استفاده عده ای قرار میگرفت، یا شاید میگفتن که این متن بهت وحی شده یا داری از خودت میگی و یا اینکه، کسی که تهمت هذیان گویی میزنه، میتونه بعدا از نوشته شدن متن، تهمت جعل و یا سوء استفاده از وضعیت هذیان گویی پیامبر اکرم، توسط حضرت امیر رو هم مطرح کنه و ...

اینا رو الان حدس زدم، شما جواب درست و دقیقی ندارید؟
پاسخ :
من نه
شاخه سیب
۱۲ بهمن ۱۲:۱۸
@پسر انسان
بزرگوار دقت کنید!
عبارت "ارتباطش بامردها" عبارت جالبی نیست در موردهمسر پیامبر! حرمت ناموس حبیب خدا رو باید نگه داشت! همسران پیامبران مشکلات اعتقادی داشتن اما مشکلات اخلاقی نداشتن! نسل پیامبران نسل پاکی بوده...همسرانشون کاملا بری از ارتباطات نامشروع بودن.
پاسخ :
@پسر انسان
ایمان
۱۲ بهمن ۱۲:۲۷
ابن عباس تعریف میکردکه اولای غصب خلافت دومی رفتم پیشش دیدم سر سفره س. بفرمایی زد یه کوچولو ته بندی کردم.یه کم ذکر گفت و بعدش خلاصه دومی پرسید:از کجا پاشدی پیش من اومدی؟گفتم:مسجد بودم. پرسید:احوالات عموزاده ت چطوریا بود وقتی ازش جدا شدی که پیش ما بیای؟-به نظرم اومد یارو در مورد عبدالله پور جعفر ازم پرسید-گفتم:با هم سن و سالاش تو کوچه بازی میکرد.
گفت:اونو نمیگم که بابا،بزرگ شما اهل بیت(ع)منظورم بود.
گفتم:ها ایشون(ع) طرفای باختر داشتن برای نخلای منطقه ی فلان آب کشی میکردن و قرآن میخوندن.گفت:راستش بگو،خداییش ایشون(ع)در مورد امر خلافت رسول الله(ص)چیزی از اون حرفا و ایده هایی رو که داشتن،هنوز هم دارن؟
گفتم:آره بابا گفت:ینی آیا فکر میکنن که رسول الله(ص)خلافتشون رو منصوص کرده بودن؟گفتم:آره ببین تازه من از بابای خودم هم درمورد این حرفای امیر(ع)پرسیدم،اوشون هم حرفای امیر(ع)رو تصدیق کرد.عمر گفت:...

باقیش رو هم خودتون فیش کردین.آخرش هم یه پرت و پلایی گفت که مهم نیس‌.
پاسخ :
لا اله الا الله
لا اله الا الله

ترجمه ولی برعکس محتوا خنداندمان :)
ایمان
۱۲ بهمن ۱۲:۳۲
وعده ی دیدار ما با این ملعونین ظهور ولی عصر(عج)و مایه تشفی صدرمون،بیرون کشیدن لاشه هاشون از گور و کشیدن انتقام از ایناس!
پاسخ :
لاشه هاشون هنوز سالمه؟
پسر انسان
۱۲ بهمن ۱۲:۴۷
توهینی نکردم
عینا در منابع اهل سنت نقل شده
فاجعه وسعتش بیش از این هاست
ما درباره قاتلان و غاصبان حق اهل بیت و سد کنندگان راه حق صحبت می کنیم
نه صرفا ادم هایی که با ما اشتراکی ندارند

+بله
پاسخ :
سند بده درمورد ارتباطش با جهود
شاخه سیب
۱۲ بهمن ۱۳:۴۸
@خودتون میفرمایید منابع اهل سنت!روای سنیه!

ابوهریره صفت ها اگر عادل بودن، در حق ولایت جفا نمیکردن.
ما اگه شیعه علی علیه‌السلام هستیم، حتی بعد از رحلت پیامبر هم حرمت ناموس ایشون رو حفظ میکنیم همون طور که حضرت امیر المومنین علیه‌السلام این کار رو کردن.

اگر حرمت ناموس پیامبر حفظ نشه خدا با ما همون جور برخورد میکنه که با طلحه و زبیر.
حرف من فقط همینه وسط دعوای شیعه و سنی حرمت پیامبر از بین نباید بره.
این کلام شما بزرگوار هم جایگاه خودش رو داره.
پاسخ :
بله وسط دعوای شیعه و سنی حرمت پیامبر از بین نباید بره.
ن. .ا
۱۲ بهمن ۱۳:۵۵
من هم مخالف اتهام منافی عفت به همسران پیامبر هستم...
این اتهام بسیار ناروا هست...
البته در عین اینکه معتقدم اون همسران در حق اهل بیت جفا کردن اما اتهامات فحشا!!!!... نعوذ بالله...
پاسخ :
توضیحات این پست شما هم خیلی خوب بود. ممنون
پسر انسان
۱۲ بهمن ۱۳:۵۹
در خصوص اسناد
جایی هستم 
هی میخوام بنویسم امکانش نیست
چشم حتما میفرستم
عموما هم منابع خودشون

+ در خصوص همسر پیامبر !!!
حتما مطالعه کنید ظلم هایی که عتیشه در حق پیامبر و حضرت زهرا کرده
دستور به تیرباران پیور امام مجتبی تا بدعت های بیشمار او در دین
صرف همسر بودن شان نمی اورد
جعده هم همسر امام مجتبی بود
محترم است؟؟؟؟؟؟؟
هرگز!
بزرگوار وقتی در بحث می گوییم منابع خود اهل سنت یعنی اعتراف خود مقدسات این ها!!!
ابوهریره ها امدند تا به نفع خلفای جور با حمایت خود این ها حدیث جعل کنند نه اینکه ان ها را بکوبند!!!
تمام این مطالب جعل شده به نفع این هاست
و به جهت تحریف دین
نه بر ضد همسر لا ابالی و منحرف پیامبر!
اگر ذکر کرده اند خلاف ها را به معنی تخریب نیست
بلکه برای توجیه واضحات است
ر می توانند واضحات تاریخ را کتمان کنند؟
بعضی چیز ها اینقدر روشن و صریح است که نمی شود کتمانش کرد.
باید چاره بیاندیشی برای لاپوشانی
مثل حمله به خانه حضرت زهرا
در منابع اهل سنت چون امده
ما باید بگوییم برای تخریب چهره عمر نقل شده؟؟؟؟
در ثانی این ها از منابع دست اول اهل سنت است
منابعی که مبنای اجتهاد شان
صحیح مسلم و بخاری و ... از نظرشان هم سنگ قران است

خط قرمز های تان خط قرمز اهل بیتی باشد 
و بروید مطالعه کنید نظرات علما و محدثین و البته احادیث مربوطه را
عمق فاجعه بالاتر از تصور ماست
پاسخ :
...
شاخه سیب
۱۲ بهمن ۱۴:۰۲
http://www.valiasr-aj.com/persian/search.php

این لینک در مورد رضاع کبیر مطلب داره.خوبه خوندنش.
پاسخ :
تاییدش کنم؟
شاخه سیب
۱۲ بهمن ۱۴:۰۵
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=11487
این لینکم در مورد تهمت رابطه نامشروع به همسران پیامبران.
پسر انسان
۱۲ بهمن ۱۴:۱۳
اتفاقا این لینکی که خواهر بزرگوارمون نوشتن موید تمام عرایض بنده هست
تا به اخر بخوانید
منابع دست اول اهل سنت هم بخوانید
رضا کبیر باگ وحشتناک عایشه بوده است

جالبه بدونید به اذعان خود اهل سنت
حضرت در زمان حیات شان تصمیم به طلاق عایشه داشتند
که با وساطتت باقی انجام نشد
و اذعان عایشه به این موضوع که حتی پدرم ابولکر هم به من بد گمان شده بود

+ حضرت صادق علیه السلام
چهار مرد و چهار زن رو در پایان هر نماز لعن نی کردند
ابوبکر
عمر
عثمان
معاویه

عایشه
حفصه
هند
ام الحکم

خط قرمز این هاست
پاسخ :
حرفات برای عقلم قابل قبول نیست :)
شاخه سیب
۱۲ بهمن ۱۴:۱۶
@پسر انسان
محترم است به حرمت پیامبر!!! 
گفتم:اون طوری برخورد کنید که علی علیه السلام با ایشون برخورد کرد! 

اونجایی که به نفعمونه راوی سنی حرفش درسته اونجایی که نه غلط؟! ما صرفا برای جدل به احسن از منابعشون استفاده میکنیم. اصالتا منابع اونها برای ما ارزشی ندارن که بشن پایه شناختمون از تاریخ.

ما هم بی مطالعه و کتاب نخونده نیستیم. صحیحین هم چیزی نبوده که به قدر بضاعت سرکی توشون نکشیده باشیم!
دارم از منش شیعه حرف میزنم! اسم شیعه رو یدک نمیکشیم که منش سنی رو داشته باشیم!

ام الفضل و جعده و امثالهم مشکل اعتقادی داشتن اما مشکل اخلاقی نداشتن. تا زمانی هم که در عقد ائمه بودن با وجود تمایلی که امثال جعده به امثال یزید داشتن ارتباطی برقرار نشده!هیچ جا اینو نمیبینید!!

حرمت نوامیس پیامبر و ائمه رو نگه دارید!!!!

بحث دیگه ای ندارم.






پاسخ :
منش شیعه رو داشته باش. اون طوری برخورد کنید که علی علیه السلام با ایشون برخورد کرد!

اون قسمت های پاییینی کامنت که چیزی نوشته نشده رو دریاب :)
و دیگه اصرار نکن روی حرفت :)
لوسی می
۱۲ بهمن ۱۴:۱۷
کامنتهای حسن قاسمی :)

در پاسخشون باید بگم جمله ی عمر اونقدر هوشمندانه ست که حتی اگر پیامبر هم چیزی می نوشتند با همین جمله می شد در صحت هوشیاری پیامبر درهنگام نگارش شک کرد. وقتی کسی بگه درد بر پیامبر چیره شده، و کتاب خدا برای هدایت ما را کافی است یعنی هرچیزی غیر از قران در اون لحظه نوشته بشه دیگه اعتباری نداره.

حالا سوال من اینه که چرا پیامبروصیت ننوشته بودند از قبل ترها؟! :|
پاسخ :
درمورد خصوص جانشینی یا کلن وصیت منظورتونه؟ :)
پسر انسان
۱۲ بهمن ۱۴:۱۸
ضمنا بحث اصلی بنده از منابع خود اهل سنت است
منابع مورد وثوق اهل سنت
رضا کبیر علامت سوال بزرگی است که بابد پاسخ بدهند
یا حضور مردان نامحرم در منزل ایشان به نقل از خود اهل سنت

فحشا هم ازوما به معنای مطلق زنا نیست
که البته علامت سوال اینجای وقایع است که
رضا کبیر در کدام دستور دین امده؟؟؟
یا حضور مردان غریبه در بیت عایشه
یا نقل روابط زنا شویی عایشه با حضرت در نزد صحابه!!!
و غیره....
این ها به چه دلیل نقل شده اند؟
پاسخ :
اینم بهت بگم در صورت وجود ارتباط
رضای کبیر
خودش
موجب ممنوعیت زنا میشده :)
ایمان
۱۲ بهمن ۱۴:۲۱
معجزه میکنن تا انتقام پس بدن.

  • +خیلی از اخبار وارد در مصادر سقیفه ای در مورد این‌ نسبتایی که به دختر اولی میدن،جعل و وضع آل ابی سفیان(لعنهم الله)و آل مروان(لعنهم الله)و ایناس.
ایه مقداریش هم نقل اشتباهاتشون در افتا و ایناس که از سر حماقت دشمنان اهل بیت(ع)مثلا فتوایی چیزی دادن بعدا نقل شد.

البته که نباید بر سر دختر اولی آب توبه بریزیم. ضمن اینکه گناه عایشه در جنگ با امیر(ع)از گناه صدتا زن تن فروش بیشتر بود و تن فروشی و از این گناهان اخلاقی به قتال با امام(ع)هزاران بار شرف دارن.
پاسخ :
پس خلاصه حرف اینکه: خیلی از اخبار وارد در مصادر اهل سنت در مورد این‌ نسبتایی که به خانم عایشه میدن،جعل و وضع آل ابی سفیان(لعنهم الله)و آل مروان(لعنهم الله)و ایناس.
شاخه سیب
۱۲ بهمن ۱۴:۲۱
آره خب.
لینک مال موسسه ولیعصره.
کلا شیعه اعتقادی به وجود همچین رفتاری در خانوم عایشه نداره.همون منابع اهل سنت گفتن.
اگر از منابع شیعه کسی چیزی دیده در این مورد لطف کنه بگه.من منابع اهل سنت رو قبول ندارم.
پاسخ :
نظر شما به نظر برادر ایمان نزدیکه :)
پسر انسان
۱۲ بهمن ۱۴:۴۰
نکته پایانی این حقیر
باوتوجه به عدم امکان نوشتن متمرکز و طولانی در شرایط فعلی
شناخت اولویت ها هم طبق چارچوب دین تعیین می شود 
نه نظر شخصی من یا دیگران

در شرایط فعلی طبق نظر علما لعن علنی خب قطعا جایز نیست
و موجب ایجاد اختلاف میشود
اما این مانع از بحث علمی نیست
خصوصا اینکه مبلغان اهل سنت در حال تبلیغ گسترده هستند
و به برکت سکوت ما کار حسابی پیش می رود
حواس مان باشد
که هدایت بشر وقتی کج شد که به غدیر پشت شد
یادمان باشد
ملاک تبری را نه من و آن ها
بلکه خود اهل بیت بیان فرموده اند
یادمان باشد
تکلیف ما چه در حال و چه در آینده
در تمام تاریخ 1400 ساله طبق تکلیف پیامبر ابلاغ مبین ولایت امیرالمومنین است
یادمان باشد 
که بر سر اهل بیت چه اورده شد


پاسخ :
حواست به رانندگیت باشه پس :)

بحث تاریخی
غیر از توهین و بی احترامی است.
پسر انسان
۱۲ بهمن ۱۴:۴۱
عقل تون رو عرضه کنید به دین
مشکل از عقل شماست شاید!
پاسخ :
اگه دینانی اینجا بود میپرسید:

دین عقل رو میفهمه
یا عقل دین رو؟؟؟ 

آخرش یه کلمه میگفت که قشنگ بچسبه بهت :))


پسر انسان
۱۲ بهمن ۱۴:۴۲
دستور دین برای رضا کبیر را نقل کنید
پاسخ :
دارم جواب نقضی میدم
منظورم اینه که به فرض محال حرفای شما درمورد رضای کبیر درست باشه
باز با اون نسبت هایی که به عایشه میدین منافات داره .
پسر انسان
۱۲ بهمن ۱۴:۵۴
برادر من 
عینا در تاریخ اومده
ما که تحلیل نمی کنیم
رضا کبیر به چه عنوان انجام میشده؟
در حیات پیامبر به نقل خود اهل سنت حضرا برای چی تصمیم به طلاق او داشتند؟!
اموزش غسل به نامحرم به کدام مجوز انجام میشده؟
نقل روابط زنا شویی با خاتم الانبیا !!!
مقابل امیرالمومنین ایستادن
دستور به تیر باران پیکر امام مجتبی
حسادت های او به بانو خدیجه
حضرت زهرا
جعل حدیث
و ...
این ها گواه بر بطلان و کفر ایشان است
دفاع از این شخصیت جای تامل داره
پاسخ :
اولا که عینا در تاریخ نیامده
در ثانی تنها کسی که اینها رو نقل کرده یاسرالحبیب مجری شبکه ماهواره ای شیعه لندنی هست

سوما در مورد هر کدوم از اصحاب انتقاداتی وجود داره که اتفاقا بحث خانم عایشه
از بعد از نوشته شدن کتاب آیات شیطانی [سلمان رشدی] به این گستردگی توی جوامع شیعی غیر عرب افغانستان و ایران دامن زده شد [که این مسئله خودش مشکوکه]

شما ببین لعن کردن دشمن علی به نفع علیه یا به ضررش؟ :)
ببین به نفع ظلمه یا به ضررش ؟
مطمئنا اسلام نمازشب خوندن و حتا جهاد کردن نیست/ چون داعش این کارها رو میکنه/
اسلام یه چیز دیگه است پس
لوسی می
۱۲ بهمن ۱۵:۴۴
من هم احساس کردم باید هشداری به پسر انسان بدهم در مورد صحبتهاشون.
  • فکر میکنم که اگر به عدالت حضرت رسول و عدالت حضرت امیر ایمان داریم بهتره با احتیاط بیشتری در مورد نوامیس ایشان صحبت کنیم.
  • و یادمون نره که همسران پیامبر به تصریح قرآن امهات مومنین هستند. چه ما دلمون بخواد و خوشمون بیاد و چه نیاد. این امهات مومنین بودن هم استثنایی بر آن وارد نشده.
  • هرچه هم که هشدار و عتاب و توبیخ به همسران پیامبر قرار بوده وارد بشه در خود قرآن وارد شده. و تکلیف ما در این عصر اطاعت از مراجعمون هست. بیشتر از این تکلیفی نداریم.
احترام به حرمت پیامبر و همسرانشون از اوجب واجباته. شما اگر هم نمیخواید بپذیرید، لازم نیست عقایدتون رو به همه بگید و گناه رو سنگین تر کنید.

در مورد وصیت نامه هم کلا عرض کردم. داشتم فکر می کردم اگر پیامبر واقعا میخواستن تو اون نوشته خلافت حضرت امیر رو بنویسند خب زودتر میتونستن این کار رو بکنن! و اگر هم نمی خواستن که هیچی دیگه.

و خب این از شأنیت پیامبر به دوره که بگیم یهو یادشون اومد یه چیزی باید بگن که تا حالا نگفته بودن!

شایدم فکر کردن که الان که همه جمع هستن بهتره جلوی چشم همه ثبتش کنم که توش ان قلت در نیاد که خب اون هم با کارشکنی مواجه شد.
در هر حال الله اعلم و نحن لا نعلم! :)
پاسخ :
@پسر انسان

+ بله محتمله که بیشتر جنبه ی یادآوری و تاکید داشتن پیامبر در مورد مسئله ی غدیر.
پسر انسان
۱۲ بهمن ۱۹:۰۷
عذر خواهی می کنم بابت تاخیر ها
چون همزمان مشغول چند کار با هم هستم

1_ برادر!
 من میگم مستندات تاریخی دست اول
شما می گید یاسر الحبیب؟
من میگم صحاح سته
شما میگید عقل؟
مشکل اینجاست که ما در بحثی که تسلطی به اون نداریم
مطالعه ای نداریم
بدون علم ورود می کنیم
نظریه میدیم و بعد وقتی با مخالف تفکرات مون رو به رو میشیم جنجال می کنیم که عقل من نمی پذیره !!!
بحث مربوط به قرن اخیر نیست
برید خب رجوع کنید 
یاسر الحبیب انگلیسی اوکی
خودش جواب میده 
من کاری به اون ندارم
علامه امینی کجاییه؟!
اثار علامه عسکری رو مطالعه فرمودید؟
ایشون هم انگلیسی اند؟

پیشنهاد من کتب دکتر تیجانی تونسی و خاصه انگاه هدایت شدم ایشان است
عالم سنی که شیعه شد
و اتفاقا بعدتر عالم شیعی شد

مفصل در کتب اهل سنت این مباحث هست
میگم اثار سنی ها چون اگه از کتب خودمون بیارم عده ای میزنند زیر قضیه که نه مصادره به مطلوب نکنید!
می ترسم حدیث نقل کنم از دشمنی و عداوت برخی صحابه و خود عایشه
که ترسم از اینه توجهی نشه
و شان کلام اهل بیت رعایت نشه

این نوع برخورد مانند این می مونه که من پسر انسان که در علم شیمی تسلطی ندارم صرف خوندن جدول مندلیف نسبت به یافته ها و فرضیات شیمی اظهار نظر کنم و بگم عقل من نمی پذیره!!
علم شیمی عقل محدود من رو
سطح مطالعه من رو نمی پذیره
اینجا دیگه من بی تخصص موضوعیتی ندارم

این مباحث ریشه تاریخی و علمی داره
صرف مشکوک خواندن شما و سایر اشخاص که پاک نمیشه!
بسم الله هر وقت مطالعه کردید و نقیض عرایض بنده رو اوردید اون هم علمی و طبق نقل صحیح در خدمتم !
والا این گونه بحث کردن بی فایده است

اینکه دین چی میخواد
چه توقعی داره
و کلا یعنی چی!
رو شارع اون بیان میکنه
شارع گفته اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی امر منکم 
یعنی برید در خونه ترجمان دین
اهل بیت !
عقل من تابع حجت خداست
حجت خدا عقل کل و جانشین خداست
من کجای این قاعده هستم؟

2_ من الان لعن علنی کردم؟
نه اتفاقا قائل به این موضوع نیستم

3_ پاسخ به لوسی می:
بنده مستند بحث کردم
شما هم مستند بحث کنید
اگر در رد مباحثی که عرض کردم موارد نقلی دارید بسم الله!

با عرض پوزش صرف فکر کردن و برداشت شخصی ما نمیشه دینداری کرد بزرگوار

ایات مذکور قران ناظر به تمام زنان پیامبر نیست
در همان قران کریم ما نهیب به عایشه و حفصه و ماجرای مفصل ان ها
 ایاتی داریم که بهتر است احادیث و تفاسیر معتبر ذیل اون ها رو مطالعه کنید

این حرف ها عین عبارات اهل سنته:
همه صحابه عادل و پاک و عزیز اند!

خیر اینگونه نیست
صرف همسر پیامبر بودن شانیتی برای کسی نمیاره.
ان اکرمکم عند الله اتقیکم
همسر امام مجتبی قاتله  ی حضرت بود 
او هم صرف همسر معصوم بودن محترم است؟؟
پس دلبخواه من و شما مطرح نیست
حتما مطالعه لازم رو در این باب بفرمایید
پاسخ :
حتما مطالعه لازم رو در این باب بفرمایید: باشه :)
خونه مادری
۱۳ بهمن ۰۳:۰۳
درباره جوابی که به شارمین دادی
یه عده از قبایل می گفتن ما نشنیدیم پیاکبر وصیتی درباره ابوبکر کرده و او رو خلیفه نمی دچنیم و زکات به او نمی دیم و فقط به خلیفه بر حق میدیم
جنگ های رده اینطور شروع شد
پاسخ :
جنگ های رده؟
ن. .ا
۱۳ بهمن ۰۶:۴۸
@ لوسی می

فرمودن چرا پیامبر همچین موضوع به این مهمی رو از قبل مکتوب نکردن و در لحظات آخر اقدام به همچین عملی کردن...
میدونم سوال شما چالشی نیست و واقعا یک سوال هست... راستش من هم هنوز جواب دقیقی ندارم اما وقتی به یه سری اصول کد رجوع میکنم به یه جوابهایی میرسم... منتها باید باز بیشتر فکر بشه

دو نکته اساسی و مهم به ذهنم میرسه

1_ یقینا اون موضوعی که قرار بود نوشته بشه موضوع امامت و به تبع امامت مسئله خلافت بود... در موضوع امامت بحث انتقال حقیقت امامت به امام بعدی یک حقیقتی هست که دقیقا در لحظه آخر عمر امام قبلی اتفاق می افته... لذا ما میبینم در لحظه آخر جان دادن پیامبر گوش امام علی نزدیک دهان پیامبر بود و بعد پیامبر از این نشئه رفتن... بعد مولا فرمود در همین چند لحظه پیامبر هزار باب علم به من آموختن که از هر بابش هزار باب گشوده شد (نقل به مضمون)
خود این مسئله مشخص میکنه اون نوشتنی که پیامبر تصمیم گرفته بودن یک نوشتن معمولی و صرفا یک سند برای اتمام حجت نبود... اتمام حجت در غدیر شکل گرفته بود...
وقتی قلم و کاغذ نیاوردن... مانع از نوشتن پیامبر نشدن... پیامبر چیزی که قرار بود بنویسن در جان وصی خود نوشتن... وقتی فرمودن علی جان شما نزدیک بیا ، یعنی علی جان قلم و کاغذ جان خودت رو برایم بیاور تا بنویسم...
برداشت من اینه که اون چیزی که پیامبر میخواستن بنویسن صرفا یک سند مکتوب نبود... برای همین وقتی نزاع در گرفت پیامبر از نوشتن در کاغذ چرمی منصرف شد... والا اگر به صرف یک سند مکتوب نوشتن بود تعداد مدافعین پیامبر بیشتر بود و میشد اون معارضین رو از اتاق بیرون بندازن یا به طریقی ساکتشون کنن و پیامبر بنویسن... 
اما گویا مسئله بسیار لطیف تر از این حرفها بوده... چون موضوعی که پیامبر قصد بیانش رو داشت بسیار لطیف بود... با شکل گیری نزاع دو طرفه بستر بیان عمومی اش از بین رفت...
عرض کردم در وب خودم که این یک اصل استراتژیک هست که حقیقت در دل تنازع ظهور نمیکنه... (یکی از دلایلی که رهبری بسیار توصیه میکنن در مسائل انتخابات و مسائل حساس کشور جو رو هیجانی و دو قطبی نکنید زیر سر همین موضوع هست...)
پس چیزی که پیامبر میخواستن بنویسن صرفا یک سند برای امامت مولا علی نبوده اما یقینا در مورد حقیقت امامت بوده...

2_ این مسئله مکتوب نکردن تقریبا سیره تمام امامان ما هم بوده... با اونکه میبینیم از امیرالمومنین تا امام زمان شیعیان در مقاطع مختلف به اشتباه رفتن و کسانی که امام نبودن رو امام فرض کردن و دنبال اونها راه افتادن اما هیچ امامی امامت امام بعدی رو مکتوب نمی کرد...
و من میخوام فراتر برم و بگم امامان ما هرگز هیچ علمی رو بر روی کاغذ با دستان خودشون مکتوب نکردن.... مثلا علم در زمان امام صادق خیلی رشد کرد و چقدر شاگرد داشتن... اما امام صادق هرگز خودشون دست به قلم نشدن و در هیچ علمی کتابی ننوشتن... نوعا اینطور بوده امام به شاگردان القا میفرمودن و شاگردان مکتوب میکردن...
این مسئله بسیار راهبردی هست و جا داره تفکر بشه...
این نشون میده حقیقت کتابت، در روی کاغذ نیست... هر چند کتابت روی کاغذ هم شریف هست اما افق دید امام رو باید درک کنیم...


این دو نکته چیزی هست که از باب تحلیل به ذهن من میرسه....
اما اینکه حقیقت چه باشد؟... الله اعلم
چون سوال شما تا مدتها سوال من هم بوده و همچنان در حال اندیشه هستم در این باب به نظرم اومد بد نیست تحلیل خودم رو هم اینجا بیان کنم
پاسخ :
استفاده کردیم.

@لوسی می
سلما ...
۱۳ بهمن ۲۰:۴۵
سلام
مطلب خوب و نکات تامل برانگیزی بود. استفاده کردیم. با تشکر
پاسخ :
سلام تشکر از شما و
 سایر دوستانی که مطلب رو با نظراتشان غنی کردن
پسر انسان
۱۴ بهمن ۰۰:۵۵
با توجه به فرصت کمم
این چند منبع رو منحصرا از اهل سنت در خصوص رابطه عمر با یهود رو گلچینا ! برات ارسال می کنم
باقی تحقیق با خودت برادر :

Ahmad:
1_ ابوبکر با تندی عمر را سرزنش کرد. پس پیامبر(ص) فرمود: 
از اهل کتاب چیزی نپرسید که آنان هرگز شما را هدایت نمی‌کنند زیرا خود گمراهند. اگر موسی(ع) زنده بود و در میان شما زندگی می‌کرد برای او جایز نبود جز که از من پیروی کند».

بار دیگر عمر کتابی از یک یهودی برای پیامبر(ص) آورد. ایشان آن را از بین بردند و فرمودند: «یهود را تبعیت نکنید. آنها هلاک شدند و شما را نیز هلاک خواهند کرد». 

[کنزالعمال؛ ج1، ص371.]

2_ رسول خدا (ص) چهار بار با صدای بلند فرمود: نقل از یهود ممنوع است».
درالمنثور، جلد 3، صفحه 179

 3_ عمر به شخصی گفت اگر به بیت المقدس رفتی زیارت آن را عمره قرار بده». 
کنزالعمال، خبر 38194

4_ خود عمر در حین ورود به بیت المقدس، لبیک اللهم لبیک گفت و سجده داودی کرد».
 کنزالعمال، خبر 38191

5_عمر در مدارس اهل کتاب در مدینه حضور می یافت.
الدرّالمنثور؛ ج1، ص90

6_دعمر جهت اخذ علوم از یهود، یک ملاقات خصوصی با رهبر فقهی یهودیان تشکیل داد».
ترجمه تاریخ طبری،‌ جلد 5، صفحه 1788 

7_ابن شهاب گوید: اهل کتاب نخستین کسانی بودند که عمر را فاروق نامیدند و مسلمانان تحت تأثیر سخن ایشان قرار گرفتند، و از پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلّم چیزی در این خصوص به ما نرسیده است».
طبقات الکبری؛ ج3، ص270
تاریخ مدینه دمشق؛ج44،ص51
تاریخ طبری؛ ج3، ص267
اسدالغابه؛ج4، ص57. 

ابن کثیر دمشقی سلفی در جلد هفتم از کتاب البدایه والنهایه(ص150) :
عمر بن الخطاب بن نفیل بن عبدالعزّى... أبو حفص العدوی، الملقّب بالفاروق قیل لقبه بذلک أهل الکتاب... گویند که اهل کتاب این لقب را به عمر دادند

8_ به دستور عمر، تمیم داری، قصه خوانی را قبل از نماز جمعه در مسجد رسول خدا(ص) آغاز کرد. قصه گوها داستانهای تورات محرّف را بازگو می کردند. تاریخ مدینه؛ ج1، ص11.
پاسخ :
ممنون :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تصاویر زیباسازی نایت اسکین