اسلام بدون حیا عریان است

اسلام عریان است؛ پوشش آن حیا است.



+ منظور از عریان بودن اسلام چیست؟

+ حیا چگونه می‌تواند زینت دینداری باشد؟

قاسم صفایی نژاد
۰۸ آذر ۱۰:۲۷
جمله از کیست؟
پاسخ :
سلام این جمله بخشی از حدیث منقول از امام صادق می باشد

لینک
ستاره جان
۰۸ آذر ۱۲:۰۹
چرا؟ 
این همون نیست که باعث شده مثلا چیزهایی مثل کار کردنِ وظیفه ای زن تو خونه یا نگرفتن مهریه اش عرف بشه؟ :| :\ 
والا جای دیگه ای از اسلام نتونستم این جمله را بذارم نه تو اقتصادش نه تو سیاستش 

پاسخ :
سلام متوجه کامنت شما نشدم
•✿ آرورا ✿•
۰۸ آذر ۱۲:۲۰
حیا از کی؟  اگر حیا در محضر ربوبیت منظوره که قابل توضیحه
پاسخ :
سوال اولی مهمتر بود :) به اون هم جواب بدین
آرتمیس ‌‌
۰۸ آذر ۱۳:۴۱
منم این دو تا رو شنیدم:

"لا حیاءَ فی‌الدین" که نمی‌دونم روایته یا نه و فک می‌کنم بیشتر در مورد پرسش مسائل دین و احکام و سوالات و شبهاتمون باشه.

«اَحسَنُ مَلابِس الدِّینِ اَلحَیاءُ" از امام علی (ع) که خیلی شبیه این بخش از حدیث امام صادق (ع) هست.

میگم شاید منظور اینه که ما تو اسلام هر چیزی رو رک و راست و بدون رودربایستی توضیح دادیم چون لازمه و نباید شبهه‌ای وجود داشته باشه، (این جواب اولی)

اما شما نباید هر چیزی رو هر جایی بگی یا عمل کنی. میگن هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد شاید به یک معنی بشه حیا رو هم ازش برداشت کرد.

حرف رک و راست زمخته، با حیا لطیف میشه و این یه جور زینت کردن دین هم شاید به حساب بیاد (جواب دومی)
پاسخ :
از جواب و توضیحات شما خوشم اومد :)) قشنگ بود
هویجوری :)
۰۸ آذر ۱۳:۴۸
نمیدونم:(
پاسخ :
سلام :)
محبوبه شب
۰۸ آذر ۱۵:۲۵
کاش مطلبو بیشتر بازش می کردین!!
پاسخ :
شما هم میتونید کمک کنید به فیشـــــ :) ـــ
حوا ...
۰۸ آذر ۱۷:۴۴
به سقف خیره می‌شود :|
پاسخ :
خوبه اینجوری چشمات یکم استراحت میکنه از فرط زل زدن به گوشی  :)
حوا ...
۰۸ آذر ۱۷:۵۱
نشنیده می‌گیرم!
پاسخ :
چیو؟
حوا ...
۰۸ آذر ۱۷:۵۴
حرفتون رو! این شد دو بار! :/
پاسخ :
ممنون که نشنیده میگیرید :)
ایمان
۱۱ آذر ۰۳:۰۸
"یابنی ادم قد انزلنا علیکم لباسا یواری سواتکم و ریشا و لباس التقوی ذلک خیر ذلک من ایات الله لعلهم یذکرون"

صاحب المیزان ذیل آیه ی بالا نوشت:
قوله تعالى: " ولباس التقوى ذلک خیر " إلى آخر الآیة. انتقل سبحانه من ذکر لباس الظاهر الذی یواری سوآت الانسان فیتقی به أن یظهر منه ما یسوؤه ظهوره،إلى لباس الباطن الذی یواری السوآت الباطنیة التی یسوء الانسان ظهورها وهی رذائل المعاصی من الشرک وغیره، وهذا اللباس هو التقوى الذی أمر الله به.

یه روایت هم در آورد:
وفی تفسیر القمی قال وفی روایة أبی الجارود عن أبی جعفر علیه السلام فی قوله تعالى: " یا بنی آدم قد أنزلنا علیکم لباسا یواری سوآتکم وریشا ولباس التقوى " قال:
فأما اللباس فاللباس التی تلبسون، وأما الریاش فالمتاع والمال، وأما لباس التقوى فالعفاف، إن العفیف لا تبدو له عورة وإن کان عاریا من اللباس، والفاجر بادی العورة وإن کان کاسیا من اللباس.
یه روایت داریم که على قدر الحیاء تکون العفة و باز داریم اصل المروة الحیاء و ثمرته  العفة!

جمع بندیش کنیم بنظرم حیا یه صفت میاد که متصف به اون میخواد سوءات خودش جلوی دیگری عیان نشن پس سراغ پوشوندن اونا خواهد رفت اینجا از پوشش تقوا(طبق مطالبی پیش تر اومدن تقوا لباسی برای پوشش سوءات باطن فرد و این چیزاس.)استفاده خواهد کرد و در این حالت میگیم حالا طرف عفیف شد.
...و حیا که حیای عقل بود!و حیای عقل از فطرت بود و اسلام منهای عقل و جدا از فطرت اون نقشه ای بود که نماسید و نگرفت!
پاسخ :
ممنون بابت الصاق این توضیحات.

حیا یک تمایل فطری برای کل بشریت محسوب میشه؟
محمدباقر قنبری نصرآبادی
۱۱ آذر ۱۷:۲۷
جالب و درخور تأمل بود!
دستتان سلامت
پاسخ :
تاملی در پوشش اسلام :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تصاویر زیباسازی نایت اسکین