فیشــــــنگار

پژوهشکده ی غیرانتفاعی

فیشــــــنگار

پژوهشکده ی غیرانتفاعی

فیشــــــنگار

یک فرد عادی، ولی با هدف
می تواند مسیر تاریخ را تغییر دهد

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۱۲ تیر ۹۷ ، ۰۸:۳۳ غذا
آخرین نظرات

شراب

سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۷ ق.ظ

شیخ ما می‌گفت: در بهشت شراب هائی وجود دارد که هر چه مومنان می‌خورند مست نمی‌شوند. مرید پرسید: دیگه پس چرا می‌خورند!؟


پاسخ

نظرات  (۶۶)

خخخخخ
واقعا چرا :)
پاسخ:
بهش فکر کن تا ظهر :)
چون تشته هستند
یا 
چون تنشان میخارد

پاسخ:
خخخ :)
اصلا دلم به حال شیخ سوخت با این وضع مریدها
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۰:۱۵ مریــــ ـــــم
مرید فهمیده ای داشت
پاسخ:
اون مرید هنوز مرید نشده بود
چون مرید که سوال نمیپرسه که! :)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۰:۱۶ شارمین امیریان
صرفا به خاطر کلاسش =)
پاسخ:
خخخخخخخخخخخخخخخ :)))

+ شاید هم چون عقده ای شدن توی دنیا :))
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۰:۱۸ هَشْتْ حَرْفى
این تعابیر از بهشت رو نمیشه جدی گرفت و ازشون استفاده کرد.
پاسخ:
معاد جسمانی رو قبول نداری یعنی؟
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۰:۲۰ هَشْتْ حَرْفى
نه، تعبیر از آیات قرآن به این سبک در عصر حاضر رو نه اینکه قبول نداشته باشم، چون اندازه ی قبول نداشتن نیستم، در اصل درک نمیکنم.
پاسخ:
میشه گفت:
درک عالم غیب و قیامت مستلزم مطالعه در فلسفه و حکمت است.

+ تا یه حد و حدودی آدم میتونه یه تصوری پیدا کنه از جهان آخرت
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۰:۲۹ ام شهرآشوب
حالا کی گفته منظور از شراب همون آب شنگولیه؟؟؟ 

مرید ذهنش خراب بوده!
پاسخ:
پس منظورش چی بوده؟ :)
شراابااشون مشقیه.
اگه قرار بود شراب خوردنی باشه همینجا میدادن به خوردمون.
توام این حرفا رو نخون.
پاسخ:
خخخخخخخخخخخ مشقیه؟ :))))))

+ من توی تاکسی شنیدم برام شبهه شده اومدم با شماها در میون بذارم
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۰:۳۹ ام شهرآشوب
نوشیدنی!
همین

مثل همین آب معدنی های اکسیژنه که تو بازار موجوده!
پاسخ:
مقایسه ویژگی های شراب بهشتی و شراب دنیوی:

الف) شراب دنیایی مست کننده است و با تعطیل کردن عقل و هوش آدمی، او را از یاد خدا غافل می کند (مائده/91) اما در نوشیدن شراب بهشتی هیچ گونه زوال عقل و هوشی وجود ندارد (واقعه/47).


ب) از آثار مهم نوشیدن شراب دنیوی، لغوگویی و بد و بیراه گفتن و گناه است (مائده/91) اما شراب بهشتی هرگز چنین آثاری به دنبال ندارد (طور/23).


ج) در شراب دنیوی گونه ای از پلیدی وجود دارد (مائده/90) اما شراب بهشتی طیب و طاهر است و از هر گونه پلیدی به دور است(واقعه/21).


د) شراب دنیوی عملی شیطانی و منتسب به اوست (مائده/90) اما شراب طهور و پاک بهشتی هدیه ای رحمانی و الهیست (واقعه/21).

۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۰:۴۴ هَشْتْ حَرْفى
نه، منظورم اصلا اینا نیست. مثال میزنم. مثلا بین ترجمه ای که واسه حور العین میشه. دختران چشم درشت و این چیزها، من تعبیر دیگه ای رو مناسب تر میبینم که میگه انگورهای درشت. تعابیر متفاوتن و من بهشون بی اعتمادم. قرآن وقتی میاد از بهشت میگه میخواد آدما رو وسوسه کنه که برن بهشت؟ با نوشیدنی و غذا و حورالعین؟ اینکه اینجا هم هست. چه نیازی به بهشته دیگه؟ حالا اونجا جاودانه اینجا نیست بازم نمیتونه راضی کننده باشه.  اینجا تو مشته و اونجارو هیچکس ندیده. به نظرم تعابیر بسیار مفهوم و تفسیر بالاتری دارن که مفسران قرآن از پسش برنمیان احتمالا.
پاسخ:
خب اگه بگیم منظور خدا رو ما نمیفهمیم که بقول این مرید سوال پیش میاد که پس چرا این اوصاف درمورد بهشت رو گفته توی قرآن؟ :)
شیخ اشتباه گفت:

مست میشن...
سوال مرید بسیار بجا بود
مرید فهمیده ای بود

پاسخ:
عه!
منتها مستیش مساوی با زوال عقل نیست...

پاسخ:
اصلا من دوست دارم از اون شرابا باشه که هر چی بیشتر میزنی عقلت شوکوفاتر شه :)

+ چه حالی میده نه؟ مثلا یه کاپ بزنی کل علم ریاضی رو بره توی مخت!!
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۰:۵۲ هَشْتْ حَرْفى
خب ما درکمون از این اوصاف در حد نیازهای دنیوی خودمونه. نیاز به خوراک و نیاز جنسی مثلا. شاید بعدتر از آدمایی بیان که بفهمن قرآن داره چی میگه و مفسرهایی نداشته باشن که کتاب هاشون خدا تومن قیمت داشته باشه و بودجه دولتی بگیرن :))
پاسخ:
یعنی خطاب قرآن برای بعدی هاست؟ نچ نچ نچ
در اینکه شراب فقط یه لفظه برا ملموس تر شدن موضوع شکی نیست.

موضوع خیلی عمیق تر و سخت تر از بازی با این الفاظه.

ولی واقعا غیر قابل درکه. مخصوصا تصور انسان جوریه که باید تجربه کنه.

اگه به همین الفاظ بود که مخمورهای این جهانی باید مشتاق تر میبودن و در نتیجه حرف گوش کن تر.

حقیقت اینه که هر کسی به اندازه ی دایره ی شناختش میتونه درک و تفسیر کنه این موضوعات رو.

این همه حرف زدم حرف اصلی رو نگفتم و خب راستش نمیشه هم بگم. سر کاری نبود. ولی خب واقعا بعضی چیزا به گفتن نمیاد.
پاسخ:
+ مهم اینه که توی بهشت محدودیتی وجود نداره و هر چی که اراده کنن هست
شاید اینو میخاد برسونه :)

خب حداقل خصوصی بگید حرف اصلی رو :))
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۰:۵۳ ام شهرآشوب
اصلا قرآن به اون آب شنگولیا میگه "خمر" یا "سَکَر آیه ی 67 سوره نحل

ولی به نوشیدنی های بهشتی میگه "شراب"  یا "شراباً‌ طهوراً" آیه ی 21 سوره انسان

پاسخ:
شاید میخواد بگه اصل مستی اونجاست ... :)
ظرفیت نوشیدن اون شراب طهور رو باید از همین دنیا با خودت ببری
همه بهشتی ها ظرفیت نوشیدن شراب طهور ندارن... در قرآن فرمود ابرار...
مقام ابرار مقام والایی هست...
پاسخ:
تو معلومه از یه جایی داری میخونی و میای کامنت میدی ! :)
اینا حرفای خودت نیست
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۰:۵۶ هَشْتْ حَرْفى
نه برای بعدی ها نیست. آقا داری اذیت میکنی یا جدی میگی؟

میگم ما نمیکشیم به واقع. کل مطلبم اینه که این تعابیر سطحی اومدنش تو قرآن رو نمیتونم بپذیرم. تفسیرشون چیزی فراتر از ایناست یا حداقل اگر در همین حد هم هست باز تو ترجمه ایراده. وعده ی حورالعین دادن قرآن قابل پذیرش نیست واسه من.
پاسخ:
من از نظر فلسفی میپرسم که اگه قرآن واسه هدایته منه
یعنی من باید زبونش رو بفهمم. حداقل منظورش رو بفهمم

درسته؟ اگه تو بگی تا حالا کسی قرآن رو نفهمیده این یعنی اینکه خداوند یه چیز غیرقابل استفاده فرستاده برای مردم
من می‌دونم واسه چی میخورن! D:

چون خوشمزَس ^_^
پاسخ:
خخخخ شایدم واسه لاغری میخورن :))

+ آخه یکی میگفت این زنهای کره ای از بس مشروب میخورن چاق نمیشن
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۱۰ آقاگل ‌‌
وضعیت مرید و شیخ مثل وضعیت من و تو می‌مونه دچار. پست فلسفی عرفانی علمی می‌نویسی تهش نظر من یه چیزیه که هیچ ربطی نه به پست داره نه به فلسفه و نه به عرفان. 
پاسخ:
ما هنوز با خاطرات منقوله از شیخ ابوسعید در کوچه های کوفه و شب های رمضان زندگی می کنیم :))
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۲۱ مهدی صالح پور
اینکه تصویری که از بهشت میسازن همش خوردن و خوابیدن و «...»ن و نوشیدن و ایناست؛ مسخره نیست؟! اگه آخرش قراره بریم عیاشی، میشه راحت به سمت آتئیسم رفت و بهشت رو به این دنیا آورد و گند زد به این دنیا.
پاسخ:
شاید با این وعده که همه ی چیزها اون طرف مهیاست میخوان ما رو از آلوده شدن به امور مسخره ای مثل خوردن و خوابیدن و «...»ن و نوشیدن و اینا بازدارن که بعد که رفتیم اون طرف خودمون میفهمیم چیزهای فوق نه تنها لذت نبود بلکه اسکول بازی بود :)))

+ انصافا حال میکنی توضیحات رو؟ :) قانع شدی؟
نه از جایی نمی خونم
زیر سر همون کمالاتی هست که دیروز میگفتی :)

اصن یه هاله نور هم دور سرم حس میکنم...
فقط تریبون سازمان ملل رو کم دارم
پاسخ:
خوش تیپ هم که هستی و دیگه هیچی :)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۲۷ هَشْتْ حَرْفى
احتمالا ما از ادراک یه قسمت هاییش مثل ماهیت بهشت عاجزیم. هدایت با این فرق میکنه. با وعده ی حوری و شراب و میوه و غذا هدایت شدن فرقی با هدایت نشدن میکنه؟ فکر میکنم سطحش رو با تفسیرها و ترجمه هامون میاریم پایین و اتفاقا بهانه میدیم دست کسایی که میخوان کتاب آسمانی رو ببرن زیر سوال.

فکر میکنم ما خیلی عقبیم واسه فهم بهشت و جهنم. مثلا همین که شما میگی. یه پیک بخوریم و کل علم ریاضی رو باهاش بریم بالا. اونوقت اصلا مشخصه که اونجا علم ریاضی هست؟ اونوقت چه ارزشی داره این فهم؟ با این تفاسیر  و راحتی ها اصلا علم میخوایم چیکار؟ دیگه به چه درد میخوره؟ ما که قراره جاودانه اونجا ول بچرخیم و شراب بخوریم و قصر بسازیم و با حوریا بچرخیم.

ولی خب احتمالا عل اونجا هم هست، پس واسه چیه؟ چجوریه؟ چرا هست؟ کی میره سمتش؟ چرا باید بره؟ پیش کی قراره یاد بگیره؟ اصلا یاد گرفتنیه؟ تلاش میخواد یا نه؟ 
اینکه انسان امروز رو بخوای با بشارت حوری و با انذار از آتش جهنم هدایت کنی، خیلی نشدنیه و واسه من قابل قبول هم نیست. تفاسیر ولی همونجوری که صدها سال پیش بودن موندن. 
پاسخ:
پس خودت باید یکم بیشتر توی آیات مربوط به قیامت و عالم غیب تمرکز و تفکر کنی شاید به جواب سوالات رسیدی
خیر ربطی به لاغری نداره!
لاغری مال مشروبای اینوره! نه اونور :))

پاسخ:
پس گفتی به خاطر مزه اش میخورن ؟
+شراب که خوشمزه نیست که!!
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۳۱ هَشْتْ حَرْفى
شاید یه روزی :)
پاسخ:
مخصوصا شما که سیاسی میخونی این مبانی اعتقادی خیلی برات اثرگذارتر میشه
ای بابا! مگه شما خوردی؟ :))
شراب اینور شاید ولی اونور خوشمزس :))
پاسخ:
شراب هم مثل نونه گندم :)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۳۴ هَشْتْ حَرْفى
من جامعه میخونما :) 
پاسخ:
کبیره؟
شراب یعنی نوشیدنی!
یحتمل عرق بخورند، از نوع dogy 
پاسخ:
عرق بادرنج بویه مگه بخورن :)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۳۶ هَشْتْ حَرْفى
:/ 
 تعییر رشته داشتم. 
پاسخ:
جدی!!
کی منحرفت کرد؟
با کلیت فرمایشات جناب "هشت حرفی" موافقم...
و عمیقا درکشون میکنم
پاسخ:
خودمم :)
تکبیر
پاسخ:
مرگ بر امریکای جهانخوار :)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۳۹ هَشْتْ حَرْفى
یکی از اساتید !!
پاسخ:
دلم سوخت :)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۴۲ هَشْتْ حَرْفى
چرا؟ :|
پاسخ:
هیچی این همه درس خوندی :)
+ ولی تجربه نشون داده اونایی که توی لیسانس تغییر رشته میدن موفق تر شدن :)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۴۵ هَشْتْ حَرْفى
این سومیشه :)) 
پاسخ:
یعنی سه بار تغییر رشته؟ :)
+ مشکل از تو نیست از نظام اموزشه
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۵۲ هَشْتْ حَرْفى
اول بارش کلا بُریدن بود. با رتبه سه رقمی نرم افزار میخوندم. بریدم. زدم بیرون و محروم بودم از کنکور. بعد سیاست و بعد جامعه. به خیر منتهی بشه خوبه!
پاسخ:
بیا فلسفه رو هم یه تستی بزن :)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۱:۵۶ هَشْتْ حَرْفى
فلسفه فقط سیاسیش جالبه واسه م ! مثل خوندن لویاتان.
پاسخ:
همون خوبه
گفتنی باشه یعنی اگر در الفاظ بگنجه عمومی میگم دیگه. چرا اذهان رو مشوش میکنی؟
:-|
پاسخ:
گفتم که بعدش من از زبون خودم بگمش :)
خلاصه اش اینه که به نظرم ایناا برا سر کار گذاشتن اوناییه که سرکار میمونن.
اصل مطلب چیز دیگه و جای دیگه است.
:/
پاسخ:
مثلا توی سیاره ی شازده کوچولو؟
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۲:۲۴ پـــــر ی
نکنه بهشت این دنیاس. البته واسه بزرگان بهشت و واسه ما جهنم
پاسخ:
بهشت زیر پای مادران است :)

نه بابا. نمیدونم چجوری بگم...
پاسخ:
بهتون حق میدم
باورهای ما بعضیاشون خیلی قابل انتقال به غیر نیست.

بقول دوستی: اونی که خدا رو باور داشته باشه مهم نیس کجا و چجوری زندگی کنه
فقط تهش رو میبینه
خدا رو
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۳:۴۴ •✿ آرورا ✿•
پست عالی بود و مسئله ای که بین شما و جناب هشت حرفی مطرح شده عالی تر ... من خیلی به این موضوع فکر کردم. خیلی زیاد ... من نمیتونم قبول کنم این تعابیر واقعا جلوه های بهشت باشن. حتی در حدی میتونم بگم برام خنده داره که یه مومن و موقن واقعی در بند دار و درخت و حورالعین و شراب باشه و براشون تلاشی بکنه ... متاسفانه منبعی نمیشناسم که کمکم کنه برای این افکار ...
پاسخ:
مطمئنی پست عالی بود؟
این مطلب رو من از دل یه جوک استخراج کردم :)

منبع؟ فکر کنم اول آیه هایی که درمورد بهشت و شراب و اینا هست  رو پیدا کنید
بعد برید توی تفسیر المیزان یابحث های تفسیری آقای جوادی ذیل اون آیه ها ببینید چی گفتن

+ ممنون میشم رفتید بیایید در میان بگذارید یافته هاتون رو :)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۴:۰۲ •✿ آرورا ✿•
پست از لحاظ جوک بودن عالی بود :)) نه در سطح فلسفی :))


چشم اگر چیزی دستگیرم شد حتما
پاسخ:
آهان ممنون . دچار سوء تفاهم شده بودم :))

+ موفق باشید ☺
  حافظ به شراب بهشتی اشاره می کند:

آنچه او ریخت به پیمانه ی ما نوشیدیم   
 اگر از خمر بهشتست و گرباده مست  

+فکر نکنم اگر اونجا هم خوردن شراب حلال باشه من دوست داشته باشم و بخورم :)))
یک عمر حرام بود :)
اونجا هم شیوخ اگر باشند باز میان فتوا میدن حرامش میکنند :)))
پاسخ:
حافظ هم میگه مهم اینه که از دست اون باشه :) چی توش باشه مهم نیست
خخخ
اون شیخه درست گفته؟😐
خواسته جو بده احساس میکنم
پاسخ:
چه جوی؟ :)
آخه مگه منظور از شراب تو قرآن و احادیث الکله که مست بشن باهاش😃😆
اصلا مگه میشه چیزی که خدا میگه بده،تو بهشت بد نباشه!!!وقتی خدا میگه مشروب الکلی و هرچیزی که آدم و مست میکنه حرامه ،ینی حرامه دیگه چه تو بهشت باشی چه پارتی!!😁اونور تو جهنم آب داغ میریزن تو حلقشون،اینور با دلخوش مینوشند؟؟استغفرالله 
نه این شراب اون شرابه
نه این مستی اون مستیه

+من بد فهمیدم؟؟

پاسخ:
یعنی میگی مستی نداریم اون طرف؟ :)
 اون شیخه هم خواسته بگه،اگه این دنیا آدم خوب باشید،اون دنیا پاتوق به بهشت که رسید هر کاری دوست داشتید میتونید انجام بدید:)))فقط پیاز داغشو زیاد کرده:)
پاسخ:
مثلا آبمیوه بوده این گفته شراب :))
داریم ولی نه با شراب!! مست عشق به خدا و بوی بهشت و اینا
پاسخ:
خوشم اومد از بهشت شما :)
آبمیوه نه!تصورات من یه چیزی تو مایه های دلستره:)))


قابل شما رو نداره،باشد که بهشتی شویم:)
پاسخ:
رانی آناناس هم بذار توی یخچال
شاید ما هم اومدیم بهشت :)
من منظورم همه بود،دیر و زود داره سوخت و سوز نداره:)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۵:۱۹ دریا _ گاه نوشته های من
خب شراب این دنیا هم هست اینجا چرا حرامه اونجا چرا حرام نیست؟
فکر کنم دلیلش همینه مست کننده نیست:))
پاسخ:
بخاطر مستی اش نیست
بخاطر عوارض بعد از مستیه :))
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۶:۱۹ میرزا مهدی
سلام! رد میشدم گفتم یه عرض ادبی هم بکنم!.

اگه اجازه بدید خطابم هشت حرفی باشه. به عنوان مزاح اینطور بیان میکنم که اگر بنا بود قرآن امروز نازل بشه، حتما وعده ی اینترنت رایگان و وای فای مجانی رو میداد در باب بهشت. (تاکید میکنم با لحن شوخی ادا شد جمله ی فوق)

خداوند تبارک و تعالی قرآن را زمانی بر بنده هاش و امت، نازل کرد که نیاز مردم اون زمان زنانی خوش سیما و سفید روی، (عرب های زمان جاهلیت اغلب آفتاب سوخته و دستانی پینه بسته داشتند و همینطور آقایان اون زمان. رجوع شود به تاریخ) و مردانی خوش چهره و با بوی عطر و گلاب و فلان و فلان بودند. نیاز عرب اون موقع درختانی بودند که نهر هایی از زیر پای اونها میگذشتند.

ببینید خداوند بر حَسَب نیاز های مردم عصر، آیاتش رو نازل میکنه. این یه فنه. خیلی ساده ترش میبینیم که بزرگان عصر تبلیغات هم از همین ترفند بهره میبرند و در امور بازرگانیشون موفقند. تبلیغ هم برای خودش فنونی داره. و خداوند هم که کامله از این فنون مستثنا نیست.

  و اما درمورد ریاضی که فرمودید. استاد دینانی جمعه ی گذشته یعنی مورخه 24 آذر در این زمینه صحبت کردند و چه خوب هم گفتند. توصیه میکنم دانلود کنید و به صوت شفاهی مطالعه بفرمایید.

و اینکه میفرمایید فلسفه فقط سیاسیش براتون جالبه و فلسفه ی خلقت و قرآن و اسلام براتون جالب نیست، پس چطور با قاطعیت اظهار نظر میکنید در مورد چیزی که حتی براتون جالب نیست که مطالعه ای درموردش داشته باشید.؟ ببخشید پرگویی کردم.

کلیت عرایضم این بود که لازمه حتی شما که علاقه ای ندارید و خود محترم و دوست داشتنیتونو صاحب نظر هم میدونید، تصمیم بگیرید که کمی، فقط کمی سمت و سوی نگاهتونو به این مباحث بچرخونید تا دستآوردهایی داشته باشد. لااقل به عنوان یک بچه مسلمون .پاینده باشید
پاسخ:
کجا بودی داداش! :)
+ نکنه دستت بندِ زلزله بوده؟

سلام بر تو
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۶:۲۷ خونه مادری
@ آرورا
برام خنده داره که یه مومن و موقن واقعی در بند دار و درخت و حورالعین و شراب باشه 

اگه اشتباه نکنم یکی از فیش های این بلاگ از قول امام خمینی همین نکته رو می گفت 
پاسخ:
این بود؟
:)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۶:۲۹ مردی بنام شقایق ...
خو تشنشونه...

مگه چیه؟!
پاسخ:
خخخخ
اصلا خودم فهمیدم چرا!
بیاد قدیما میخورن! به یاد دنیا :))
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۶:۳۲ خونه مادری
بله خودشه
قباحت داره واقعا :)
پاسخ:
میدونستی حدیث داریم هر کی شراب بخوره اونطرف مفهوم شراب از جهانش حذف میشه؟

یعنی اصلا حتا بره بهشت هم نمیدونه شراب چی هست اصلا!!
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۶:۳۳ مردی بنام شقایق ...
خاصیتم داره :)))))
پاسخ:
ای طماع :)
سلام 
حرف حساب جواب نداره ، این حرف رو میشه تو مسائل دیگه هم به کار برد ، مثل کارهای بیهوده که میدونیم فقط وقت تلف کردن 
پاسخ:
سلام :)
+ جواب داره جوابش رو شیخ ما داده
منظورم جواب شیخ درست بوده 
پاسخ:
شیخ جوابی نداده که!
همون که گفته پس برای چی شراب می خورند 
پاسخ:
اون که شیخ نبوده که!
شاگر شیخ بوده که اینو پرسیده :)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۶:۴۷ خونه مادری
اگه منبع ازت بخوام چه می کنی؟
پاسخ:
بفرما داداشی :)

http://www.ghadeer.org/Book/88/13763
حالا 
پاسخ:
یکی دو روز دیگه سر بزن جواب به اون شاگرد رو میذارم :)
۲۸ آذر ۹۶ ، ۱۶:۵۸ خونه مادری
خب پس درست حدس زدم
در توضیح روایت بود نه خود روایت
پاسخ:
خود روایت که خطری تر بود که! :)
فرمود:"لا یصدعون عنها و لاینزفون"!یا"لا فیها غول و لا هم عنها ینزفون"!

اون شراب که مست کننده س رو فرمودن رجس،اثم و از عمل شیطون و ایناس و با این مسکرات صد عن ذکرالله میکنن و ممکن نیس بگیم همچین چیزایی تو بهشتن درحالی که بهشت رو جایی میدونیم که اهلش"سبحانک اللهم..."میگن.

این حرفا در حد لفظ و دلالت از خود قرآن بود وگرنه اهل تامل میدونن که تفاوت ها در آخرت و در دنیا با هم تفاوتای چشمگیری دارن.

لذات جسمانی بهشت از لذت جنسی(که اوج این دسته از لذایذ میدونیم!)تا خوراک،پوشاک و غیره ش همه شون حقن و کسی که منکر این چیزا شد،دقیقا بخاطر همین انکارش شایسته س این چیزا رو بهش ندن.
پاسخ:
اینکه لذات جسمانی بهشت الخ ... هذا اول الکلام شیخنا!

+ مسئله اینه که بهشتی ها چگونه لذات بهشتی را درک میکنند؟ چگونگی  سواله :)
تصحیح:نعمتها در آخرت و در دنیا*
ینی چی؟!متوجه پرسش شما نیستم.کمی عریان تر و اگر میتونین مستقیم بپرسین.
پاسخ:
منظور اینه که گویا لذت های بهشتی زیاد جذاب نیست تبلیغاتشون
کواعب اترابا،حورالعین،شراب،فاکهة،لحم و غیرهن برای بشر جذاب نیستن؟!

سلوک مردم در کل تاریخ و جغرافیا خلاف این نظر شماس. تازه لذات دنیا جلوی لذات آخرت قابل اعتنا نیستن.زن،شراب و فاکهة در دنیا،متناسب با دار دنیا و کواعب،حور،شراب و فاکهة در بهشت آخرت متناسب با دار آخرتن.

اونایی که لذات اخروی این گونه رو تحقیر میکنن برخیشون تحت تاثیر غرب زدگی(از نوع کلیسا)قرار دارن و کام و لذت از کاعب و حور،بهره از شراب و فاکهة رو با اداهای رهبانیت و اطوارای صوفیانه تحلیل میکنن.
پاسخ:
فرقشون چیه زنان دنیوی و اخروی؟
همشون از یه کرباس نیستن؟ :)
خب راست میگه طفلک مرید ! :)
پاسخ:
سواله دیگه
واسه آدم پیش میاد :))
و لهم فیها منافع :))
خیلی خندیدم باحال بود واقعا :)
پاسخ:
ممنون :) جوابای جناب ما به بعضی از کامنت ها هم خنده دار بود :))
+ پست ما رو طنزگو کرد اصن :)
از کرباس همین زنان دنیا هم باشن باز هم تبلیغ بدی نیس.این توهمات که به صورت نسل به نسل بین مسلمین از این مساله بیان میشن از غرب زدگی ناشی شدن.
مومن،تفاوت نعمت های بهشت با نعمت های آخرت(از جمله در این خصوص)رو گفتن.در بهشت با الخیرات الحسان که از جنس زنان دنیان هم پاداش میدن منتها چند و چون،کم و کیف ماجرا با اینجا برابر نیس.اینجا شهوت رو رو به تناسل و توالد در ما گذاشتن با قانون خودش منتها اونجا همه چیز در نهایتشون رو به لذت ماس برای همین ملال و اندوه توش نیس و خیر و ابقاس.


ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تصاویر زیباسازی نایت اسکین