پژوهشکده ی غیرانتفاعی

جسمانی بودن سرافکندگی ندارد

هر امر معنوی، اصل و پایه ی مادی و طبیعی دارد و هر امر مادی یک گسترش و بسط معنوی؛ عشق از اینکه مبدا طبیعی دارد نباید سرافکنده شود و اگر میل و رغبتی طبیعی به مرحله فداکاری و اخلاص نرسد بگذار تا نابود گردد.
مریــــ ـــــم
۱۱ بهمن ۰۹:۴۶
چشم
:|
پاسخ :
چشمت بی بلا
کار حسابی همینه :)
هلما ...
۱۱ بهمن ۰۹:۵۵
میشه گفت هر کدوم مستلزم وجود دیگریه یا نه؟؟ 
پاسخ :
برداشت خفنی بود! :)

فقط من حال ندارم به ابعادش فکر کنم الان
یاقوت ...
۱۱ بهمن ۱۰:۰۲
یقول رها به امیر علی در فیلم دلشکسته : پسر! از عشق زمینی به عشق آسمونی باید رسید !!"نقل به مضمون " 
پاسخ :
رها بود اسمش؟ :)
یا مضمون اسمشو گفتید :))
هلما ...
۱۱ بهمن ۱۰:۲۸
هییییم... راستش منم حال نداشتم مفصلتر و جامعتر نظرمو بنویسم.
همین بس که بحث به این کلی رو نمیشه با آره یا نه سر و تهشو هم آورد.
پاسخ :
یه نظریه ای شبیه همین هم توی فلسفه هست

«میگن وجود انسان، شکلگیری اش مادی است
 اما وقتی جسم رو از دست داد
 باز هم میتونه ادامه حیات بده »

همون هییییم :)
یاقوت ...
۱۱ بهمن ۱۰:۳۰
فلسفه اثر خودشو گذاشته ...اشکال نداره !!! مادر امیر علی !!!!
پاسخ :
عاهان :))
هلما ...
۱۱ بهمن ۱۰:۳۵
فیلسوف کی بودم من؟؟ :))
پاسخ :
فیلسوفه بابا :)
هلما ...
۱۱ بهمن ۱۰:۳۶
هیچ وقت یه صفحه فلسفه نخوندم ولی اگه بخوام راحت میتونم سفسطه کنم. گویا خیلی بهم نزدیکن.
پاسخ :
از ویژگی های زنانگی که بقول س.ا باید تحت تدبیر عقل باشه همین توانمندیه
محبوبه شب
۱۱ بهمن ۱۰:۳۹
کو؟
تقدیر نامه تونو میگم : )
پاسخ :
توی قلبمه
حیف که پرینتر مخصوص قلب وجود نداره :)
خرگوشک :)
۱۱ بهمن ۱۱:۰۱
گاهی چیزیو که میخونم اصلا چیزی ازش نمیفهمم! شاید چون حواسم نیس!
مث الان:|
تکبیر
و تبریک!
پاسخ :
درمورد عشق صحبت میکنه :)
که یه رابطه میتونه به عشق تبدیل بشه
خرگوشک :)
۱۱ بهمن ۱۱:۰۵
آهان
پاسخ :
عا
هان
ایمان
۱۱ بهمن ۱۱:۲۴
عشق از اون جهت که بقول امیر(ع) آفت عقل بشر،موجب کوری و کری و ایناس کلا از رذایل و سرافکنده س.جمله ی نخست پست شبیه به عقاید مشتی فیلسوف یونانی-غربی بو‌د.
لطفا بگین بدونیم امر معنوی ینی چی؟امر مادی ینی چی؟
پاسخ :
ما که شاگرد شماییم
جز برداشتی ذوقی از متن چه بدانیم؟
الف سین
۱۱ بهمن ۱۲:۰۵
دچارجان یادته گفتم کدام یک خطرناک تر است؟ ندانستن یا ناقص دانستن و کج دانستن؟
می تونی با چشمت ببینی و قضاوت کنی که کدومش خطرناک تره... خدا گذاشته جلوی چشمت که ببینیش. ببین و به جواب سؤال برس :)
گاهی یکی که نمیدونه، خیلی وضعش بهتره و خیلی برای خودش و جامعه ش کم خطرتره :)
کسی که نمیدونه از خیلی چیزها مصون میمونه. حداقل از عجب و خودبرتربینی حاصل از دانستن (که البته کج دانستن و ناقص دانستن)، از توهین کردن، اتهام زنی، غرور... (گرچه منکر آفات ندانستن هم نمیشم)

ماییم و یکی خرقه تزویر و دگر هیچ
در دام ریا  بسته به زنجیر و دگر هیچ

خودبینی و خودخواهی و خودکامگی نفس
جان را چو روان کرده زمین­ گیر و دگر هیچ


در بارگه دوست نبردیم و ندیدیم
جز نامه سربسته به تقصیر و دگر هیچ

بگزیده خرابات و گسسته ز همه خلق
دل بسته به پیشامد تقدیر و دگر هیچ

درویش که درویش‏ صفت نیست، گشاید
بر خلق خدا دیده تحقیر و دگر هیچ

صوفی که صفاییش نباشد، ننهد سر
جز بر در مردِ زر و شمشیر و دگر هیچ

عالِم که به اخلاص نیاراسته خود را
علمش به حجابی شده تفسیر و دگر هیچ

عارف که ز عرفان کتبی چند فراخواند
بسته است به الفاظ و تعابیر و دگر هیچ


+ باید یه مدت کامنتای بلاگتو نخونم. دلم میگیره از بعضی چیزایی که می بینم. کاش غیر از دعا کار دیگه ای از دستم برمیومد...

++ والذین آمنوا، اشدّ حبّاً لله...
خداوند عاشق ترین عقل ها و عاقل ترین عشق ها رو قسمت همه مون کنه. هر کی ام عشق نمیخواد، خدا رزق عشقشو به کسی بده که شکرگزار نعمت عشق باشه :)
پاسخ :
بیاییم دست به دست هم دهیم به مهر
میهن بلاگ خویش را کنیم آباد

تا توانی دلی به دست آور
دل شکستن هنر نمی باشد

در جوانی تا توانی رفع غم از چهره ی غمناک کن
در جهان گریاندن آسان است اشکی پاک کن :)

تقدیم با عشق :)
الف سین
۱۱ بهمن ۱۲:۲۸
قالت الصدّیقة الشهیدة:

مَن اصعَدَ الی اللّه خالصَ عِبادَتِهِ، اهبطَ اللّهُ عز و جلّ له افضل مصلحته

هر کس عبادات و کارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت های خود را براى او تقدیر مى نماید.

(بحار: ج 67، ص 249، ح 25)


تقدیم با عشق :)

+ شما سر سفره ی حضرت زهرا (س) مهمونمون نمی کنی امروز؟ :)

پاسخ :
مهمون بشم چشم :)
لوسی می
۱۱ بهمن ۱۲:۴۸
چه میدونم والا. ما جرئت نمیکنیم در مورد عقش چیزی بگیم.



خیلی ممنون+ بروز ذوق زده شدگی فراوان:)
پاسخ :
عشق چیز خاصی نیست :)
مثل نوره خورشیده
شاخه سیب
۱۱ بهمن ۱۲:۵۵
سلام
عشق منبع طبیعی نداره؟
این فیشه؟منبعش کجاست؟
پاسخ :
همون ویل دورانت :)
از عمد منبع نذاشتم امروز

سلام و درود
شاخه سیب
۱۱ بهمن ۱۳:۵۲
چرا منبع نذاشتید؟
پاسخ :
دیگه دوستان صداشون دراومده بود از دست ویلیام
شاخه سیب
۱۱ بهمن ۱۴:۱۱
راستش چند بار خوندمش ولی نمیتونم هضمش کنم.
اول میگه هر امر معنوی اصل و پایه مادی داره...بعد میاد میگه عشق مبدا مادی نداره....
منظورش چیه؟
پاسخ :
کجا گفته عشق مبدا مادی نداره؟
شاخه سیب
۱۱ بهمن ۱۴:۱۲
الان فهمیدم.
چند بار خوندم کلی اشتباه! دارد رو ندارد میخوندم.
ببخشید!
پاسخ :
منم رفتم دیدم ایرادی نداره پست!
شاخه سیب
۱۱ بهمن ۱۴:۱۶
ولی به نظر من بر عکسه. هر امر مادی ای ریشه در معنویت داره و اگر به ریشه متصل نباشه از بین میره.
اصلا اول ریشه شکل میگیره و بعد ساقه و برگ
پاسخ :
نظر شما افلاطونیه
مُثُل افلاطون
ایمان
۱۲ بهمن ۱۲:۵۱
استاد دینانی خودتونین؟!     :)))))))))))))))))
پاسخ :
طرف از این وبسایتای تبلیغاتیه که دینانی رو میشناسه! :)
نرجس
۱۳ بهمن ۰۱:۵۳
سلام
اجازه میخوام توی خونه ی خودم بازنشرش بدم.

پاسخ :
سلام خیلی هم کار خوبی میکنید :) ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان
تصاویر زیباسازی نایت اسکین