فیشــــــنگار

پژوهشکده ی غیرانتفاعی

فیشــــــنگار

پژوهشکده ی غیرانتفاعی

فیشــــــنگار

یک فرد عادی، ولی با هدف
می تواند مسیر تاریخ را تغییر دهد

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۱۲ تیر ۹۷ ، ۰۸:۳۳ غذا
آخرین نظرات

تأثیر طبع و مزاج بر اخلاق انسان

يكشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶ ق.ظ

در علوم طبیعی بیان شده است که اخلاق و عادات انسانی، تابع مزاج بدن او هستند؛ اگر بلغم بر مزاج او غالب شود، آرامش و وقار و بردباری بر رفتار او حاکم می‌شود. کسی که صفراء بر مزاجش غالب شود، خشم و غضب بر او چیره باشد. کسی که سودا بر او مستولی شود، بدخُلق خواهد بود و هرکدام از اینها منشأ اخلاقی دیگر هستند... (ابن‌سینا، 2007: 197)


  • نقش ابزاری موسیقی در اتصاف نفس به فضائل اخلاقی (دانلود)
  • احوال‌النفس ابن سینا (دانلود)

نظرات  (۵۱)

۱۷ دی ۹۶ ، ۱۰:۲۴ ام شهرآشوب
من بلغمی مزاجم
البته بلغمی ها هم کلی اخلاق بد دارن . کلی هم بیماری بد! 
ولی شما فقط خوبی هاش رو نوشتین
پاسخ:
الان یه چندسال دیگه حاصل پژوهش ها این میشه که موسیقی متناسب با مزاج شما فلان می باشد.
مثلا برای رفع افسردی طبع بلغم روزی 10 دیقه تار جلیل شهناز تجویز می شود :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۰:۳۰ عَقـایِدِ یِکــ رِضــا
سودا بودن بد دردیه :(
پاسخ:
درد است و درمانش کنید :)
من بلغمی مزاجم ولی یه عالمه هرکدوم خصوصیات دارن
تشکرات
پاسخ:
واقعا این چیزا رو قبول دارین!؟ :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۰:۳۲ مریــــ ـــــم
هاان
پس بگو چرا مامانم هی به بابام میگه این خواهر تو سودایی هست
:|
پاسخ:
سودایی فوشه یعنی! :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۰:۳۴ پسر انسان
کسی که می خواد دستور دینی بده و توصیه اخلاقی کنه
باید خوب مطالعه کرده باشه
خوب در منابع روایی گشت زده باشه!
مسلط شده باشه
نظر فقها رو هم ضمیمه کنه
اینقدر تاکید به موسیقی با توجه به بحثی که در دو سه پست قبل تر داشتیم
و عدم تسلط شما به مبانی روایی چه دلیلی داره؟
بر وصل شدن نفس به خوبی ها به وسیله موسیقی چه دستور دینی و روایی پیدا کردید؟!
پاسخ:
یاسون، نخستین شهروند مریخی  با اشاره به مکتب فیش‌نگار نوشته است: «این سبک پست ها رو دوست دارم. نه صرفاً بخاطر ساندویچی بودن شون؛ چون بدون تحلیل ارائه میشن و قرار نیست بر مبناشون نتیجه گیری های عظیم گرفته شه. فقط یه اپسیلون کمک می کنن به بزرگتر شدنِ دایره معلومات یا شناخت مون از یک قضیه یا یک شخص.»


یک: به مطالب فیش نگار به این دید نگاه نکنید که چیزی بر معلومات دینی شما اضافه کند. شاید اینجوری باشد شاید هم برعکس فیش‌نگار به دنبال دیندار یا بی‌دین کردن شما نیست.


۱۷ دی ۹۶ ، ۱۰:۴۴ مریــــ ـــــم
نمیدونم
اما اینکه بعضی وقتا به من میگه توهم به عمت رفتی 
اینو دیگه میدونم که فحشه
:|
پاسخ:
خخخ پس فوشه
ولی مثل اینکه مزاج ها رو میشه تغییر داد
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۰:۴۸ ام شهرآشوب
@مریم 
خیلی روی اون حرف حساب نکن. 
دعواهای خواهرشوهر-زنداداشی هیچکدوم مبنای علمی نداره :))
پاسخ:
خخخخ :)
در مورد اعتدال مزاج چیزی نفرمودی یا شیخ!

معتدل المزاج چگونه بودندی؟
پاسخ:
اونی که همه خوبیا رو با هم داشته باشه میشه معتدل :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۰:۵۰ ام شهرآشوب
تاحدودی با پسر انسان موافقم

امیرالمومنین در حدیث بسیار زیبایی به کمیل بن زیاد فرمودند:

لا تاخذ منّا ، تکن منّا 
یعنی از هیچ کس جز ما، علمی رو دریافت نکن تا از ما بشوی.

اگر در احادیث ائمه چیزی مبنی بر تاثیر موسیقی بر اتصاف به فضایل اخلاقی اومده باشه میشه قبولش کرد. در غیر این صورت خیر... حتی اگه ابن سینا اونو گفته باشه
پاسخ:
یعنی شما اهل حدیثین؟
اگه مثلا ابن سینا طبق شناخت وجود انسان گفته باشه چی؟
یعنی اینا راسته؟فکر نکنما
پاسخ:
چم :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۰:۵۹ دست نویس
سلام
حکیمانه بود، دستتون درد نکنه
ولی بدبختی نمیدونم کدوم یکیشون هستم :)
خوبه « رپ » تجویز نشه :)
موفق باشید
پاسخ:
شما فک کنم ترانه های مهدی جهانی براتون خوب باشه :))
[تجویز بدون شناخت! حتا نمیدونم شما خانم هستید یا آقا]
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۱:۰۳ ام شهرآشوب
اهل حدیث به معنی مقابله با عقل خیر.. من اهلش نیستم

ولی چیزی که ذمش در احادیث اهل بیت اومده باشه رو قبول نمیکنم

خب ابن سینا هم معصوم نیست. و ما نمیتونیم بگیم صددرصد به شناخت درستی از انسان رسیده
پاسخ:
حرفتون درمورد ابن سینا رو قبول دارم
هر چند باید با بحث علمی ثابت بشه که شناختش درسته یانه :)

+ در ضمن فکر نمیکنم امثال فارابی، ابن سینا، ملاصدرا یا همین آقای دکتر خسروپناه بدون توجه به احادیث مذکور در خصوص موسیقی اظهار نظر کرده باشند. پیشنهاد میکنم این رو بخونید :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۱:۱۲ ام شهرآشوب
مقاله که طولانی بود و از حوصله ی کوتاهِ من خارج!

ولی سوالم اینه که اگه یهو ابن سینا یا هر دانشمند دیگه ای دراومد و گفت شما که بلغمی هستی فلان موسیقی غنا یا حرام برا طبعت خوبه، آیا من باید حرفش رو قبول کنم؟
پاسخ:
موسیقی حرام ؟
حرام شرعی؟
نه خب :)
دموی 
پاسخ:
خشونتت پس واسه اینه؟ :)
نه صرفا اینکه قبول داشته باشم 
مثلا طالع بینی یه چیز خرافیه به نظرم یا براساس تحقیقات رو یه عده ای انسان و برحسب تجربه یا اینکه مثلا چه خصوصیاتی توشون مشترکه گذاشته میشه اون زیاد نه کلا برای سرگرمی خوشم میاد

اما طبع و مزاج یه ذره علمی تره به نظرم و خب استثنا تو همه چیز هست 
بیشتر برای شناخت خوده آدم مفیده مثلا شما میتونید با خوندشون طبعتون رو بشناسید و بفهمید چه چیزایی الان براتون خوبه یابد صرفا واسه اینجور چیزا البته الان دیگه دنبالش نمیکنم

ولی یادمه من راهنمایی بودم خیلی رو این چیزا مطالعه میکردم اما پیری و کهولت سن آلزایمر گرفتم الان زیاد یادم نیست
پاسخ:
اتفاقا طالع بینی ریشه در علم نجوم داره و به نظر میرسه معتبر تر باشه تا این طبع و مزاج که میری پیش طرف شانسی میگه تو فلان طبع هستی یا بهمان طبع! :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۱:۲۴ پسر انسان
مگه میشه آدم مطلبی بنویسه و تحلیلی نداشته باشه؟:)
اووی اگه اینجا فقط صرفا جاییه برای درج مطالب مختلف بدون تحلیل و از صافی رد کردن بدون سنجش با مبنای درست
پس مطالب نقیض هم بیارید

+در خصوص تقدم عقل بر حدیث هم باید بگم حدیث چون از جانب عقل کامل یعنی معصوم صادر شده و عقل هم تابعی از حجت خداست
و کل حکم به الشرع حکم به العقل هست و برعکس
پس حدیث قطعا عقلی است
اما عقل سلیم 
نه عقل ناقص من نوعی

+ خسرو پناه و دحیم پور و غیره قطعا معصوم نیستند
فقیه هم نیستند
پس ملاکی برای درستی و غلطی نیستند

+در پاسخ ها نشون دارید میدید که اهل تحلیل هستید:)
پاسخ:
اونا که توی کامنتا میگم صرفا به چالش کشیدن نظر طرف مقابله نه تحلیل :)
:)) رو هردوشون تحقیق شده خب همینجوری نگفتن که 
نه من منظورم این نیست میریم پیش دکتری یا حالا هرکی بهمون میگه 
باید این شناخت رو خودمون به دست میاریم تحقیق کنیم راجع بهش چون به غیر از خوده آدم هیچکس خودشو نمیشناسه 
پاسخ:
به غیر از خوده آدم هیچکس خودشو نمیشناسه ؟
یعنی دکترا الکی حرف میزنن؟ :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۱:۲۷ ام شهرآشوب
@جناب دچار

(من نمیدونم چرا انقدر امروز باید هی تصحیح کنم!!) 

طبع شناسی نه تنها ریشه در تاریخ، بلکه ریشه در دین و روایات داره. شما اگه رساله ی ذهبیه ی امام رضا علیه السلام رو مطالعه کنید متوجه میشید. 
همه چیز در عالم طبع داره. نه تنها انسان

جمادات، اوقات روز، مکانها، حیوانات... همه چیز طبع دارند. (همین که ما میگیم گوشت گاو سرده و گوشت شتر گرمه یعنی طبع) 

و اینکه فرمودین برید پیش طرف شانسی بگه تو فلان طبع هستی!!! خب شما باید به متخصصش (تاکید میکنم متخصص) مراجعه کنید. نه کسانی که دکون بازکردن و تا میری شانسی میگن که یه پولی از شما بگیرن!  
پاسخ:
همون متخصص بدون آزمایش و اینها از کجا میفهمه خب؟
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۱:۳۶ ام شهرآشوب
از رنگ پوست (نوع پوست، حتی نوع و شکل جوش های پوست)
 روی زبان (زبان سونوگرافی کل بدنه)
از رنگ سفیدی چشم
 فرم استخوان بندی و شکل ماهیچه های بدن
حتی فرم مو! (وز داشتن یا صاف بودنش)

حالا ماها متوجه نمیشیم ولی اگه یه آدم خبره اگه نگاه به کسی کنه، میفهمه طبعش چیه. در همین حد!مثل اینه که به من جواب ام آر آی رو بدن. من چی ازش سردرمیارم؟ ولی دکتر خوب میفهمه چه خبره

خیلی مولفه های ظاهری وجود داره. اگه بیشتر در مورد طبع شناسی تحقیق کنید به همه ی اینا پی میبرید

یعنی حکمایی مثل ابن سینا در قدیم، همه چیز رو آزمایش میکردن تا به طبع افراد بیماری ها و اینا پی ببرن؟ اون موقع که نه سونوگرافی بوده و نه آزمایش خون و ادرار!
پاسخ:
پس روش ابن سینا رو قبول دارین؟ :)
خب متخصص همونجوری الکی یه چیز نمیپرونه که حتما شما یه سری چیز از خودتون و خصوصیاتتون میگید یا اون سوال میپرسه ازتون تا مشخص کنه که طبعتون چیه چون مسلما همه ی خصوصیات رو میدونه و خصوصیات هرطبع خیلی باهم متفاوتن شاید مشترک باشه بعضی چیزا ولی خب فرق دارن 
یعنی الان شما خودتون رو نمیشناسید ؟!!
پاسخ:
آهان یعنی از خود آدم سوال میپرسن؟ بعد میگن طبعت چیه؟
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۱:۴۴ ام شهرآشوب
ای بابا!!! 

من که در مورد ابن سینا و روشش نظر ندادم. من در حدی نیستم که در مورد دانشمندا نظر بدم. 

منظورم اینه که اطبای قدیم که آزمایش نبوده سالها با همین روش بیماری ها رو درمان کردند و در حد خودشون موفق هم بودند
پاسخ:
خب من قانع شدم فعلا :)))
آره دیگه یه سری چیزا ظاهریه مثل چیزایی که ام شهرآشوب گفتن و یه سری چیزا رو خصوصیت فردیه که میپرسن 
پاسخ:
ممنون :)
یه بار باید برم ببینم چجوریه
وای وای


چقد یه مدت تو این فاز مزاج شناسی و  مداواش بودممم

چقد سرکه  انگبین بد مززززززه خوردم:|
پاسخ:
خخخخخ :)
حالا بهتری؟
نه اصلا!

یعنی اون زمانی که داشتم برای انگبین عرق نعنا و سرکه سیب و عسل رو توی اتاق قاطی کردم میکردم!!!!خودم کم اورم از بوی بدش هم اتاقی بدبختم مسئولیتشو بر عهده گرفت ؛بقیه هم دماغشونو گرفته بودن!
پاسخ:
دکترتون رو عوض میکردین خب :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۲:۰۸ بانوچـ ـه
مزاج ها قابل تغییر هستن البته من هیچی ازشون سر در نمیارم ولی خواهرم یه چیزایی بلده :/
پاسخ:
خب بگو مزاجت رو تنظیم کنه برات :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۲:۲۳ دیوانه ...
صفرام :|
درباره دکتر خیراندیش تحقیق کن 
پاسخ:
کی هستن ایشون؟ :)
اگر طالع بینی با این ادعاهاش رو به نجوم وصل کنین، فرد طالع بین طبق سخن امیر(ع)،کافر و در آتش خواهد بود:المنجم کالکاهن و الکاهن کالساحر و الساحر کالکافر و الکافر فی النار!(نهج البلاغة،خ78)

اگر طالع بینی رو به نجوم وصل نکنین پس خرافه س.
در هرصورت صحیح نیس.
اتفاقا در اون زمان آزمایش علمی ک تجربی در بین ما مسلمین بود منتها پورسینا اعتقاد چندانی بهش نداشت و معمولا جامه دران پورسینا عداوتش با تجربه ی علمی رو مخفی میکنن.(پورسینا مدام به رازی طعنه میزد که تو برو پی آزمایش ادرار و مدفوعت رو تکمیل کن و...)

مقاله و احوال رو دارم میخونم و تا اینجا که بنظرم مقاله ی چرندی میاد.
پاسخ:
آقا همه علما تا برسه به علامه حسن حسنزاده ی آملی دستی در علم نجوم داشته اند! :)

@ قابل توجه حدیث گرایان :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۲:۳۷ هَشْتْ حَرْفى
@ پسر انسان بزرگوار

امام کاظم به هشام میفرمان:

یَا هِشَامُ إِنَّ لِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حُجَّتَیْنِ حُجَّهً ظَاهِرَهً وَ حُجَّهً بَاطِنَهً فَأَمَّا الظَّاهِرَهُ فَالرُّسُلُ وَ الْأَنْبِیَاءُ وَ الْأَئِمَّهُ وَ أَمَّا الْبَاطِنَهُ فَالْعُقُولُ.
اى هشام! به راستى خدا را بر مردم دو حجت است: حجتى آشکار و حجتى نهان. و امّا حجّت آشکار فرستاده ‏شدگان و پیغمبران و امامان هستند و امّا حجت نهان عقلهایند.

جایگاه حجت ظاهر و باطن باهم برابره. چطور شما تابعیت برداشت کردی؟
پاسخ:
بقول آقای دینانی
دین رو با عقل میسنجن یا عقل رو بادین؟ :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۲:۳۸ آقاگل ‌‌
ما یه استاد حل تمرین داشتیم مزاجش شدید صفرایی بود. جوری بالا پایین می‌پرید سر کلاس حد نداشت. شاید بگی چرا باید یادم مونده باشه. باید بگم چون یه خاطره ازش دارم که اول ترم رقم خورد. و باعث شد تا آخر ترم نام برده هر وقت سوال داشت من رو ببره پای تابلو. :|
پاسخ:
احتمالا کرمانی نبوده :)
حجت باطن و حجت ظاهر از جهتی شبیه به چشم و نورن.برای دیدن یکیشون کافی نیس.باید هر دو باشن.
اینکه هم ارزن هم حرف مفتی بیش نیس.
پاسخ:
اگه هم ارز نباشن
یعنی یکیشون بالاتره؟

بعد یعنی وقتی اون بالاتره باشه دیگه نیازی به پایینی نیست
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۲:۵۳ دیوانه ...
پدر طب اسلامی ایران
پاسخ:
اونوقت دکتر ولایتی چی طب اسلامی میشه؟ :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۳:۰۰ دیوانه ...
ایشونو نشنیدم
ولی بزن تو نت حسین خیراندیش یکم دربارش بخون
اوشون شاید پدر طب سنتی باشن
ولی دکتر خیراندیش تو حوزه طب اسلامی کار میکنه
پاسخ:
پس دکتر روازاده چی؟ اونم نشنیدی؟ :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۳:۰۴ پـــــر ی
من طبعم سرد و سوداست ولی خوش اخلاقم :)
پاسخ:
بر منکرش لعنت :))
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۳:۰۶ هَشْتْ حَرْفى
@ایمان
با این اشعری گری هاتون کم کم بپیوندید به وهابیت فکر میکنم بهتر باشه.

حداقل اونجا افاضاتتون خریدار داره. خدارو چه دیدی شاید تو دولت سعودی و قطر و امارات هم ازتون استفاده کردن به عنوان کیسینجر وهابیت. میتونید در احیای دوباره ی ظاهر داعش هم کوشش کنید اونوقت.
پاسخ:
پیشنهاد جالبیه ها :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۳:۰۶ دیوانه ...
اوشون رو شنیدم 
دکتر روازاده هم از دوستان دکتر هستن 
پاسخ:
خداوند خیرشان دهاد :)
عزیز جان،مثل شماها بخوام بگم ینی یکی به مقام ثبوت و یکی به مقام اثبات نشستن.
بنابراین اگر باطن با ظاهر دچار اختلاف شد،میرین به ظاهر میچسبین که الان ولی عصر(عج)و همیشه اهل بیت(ع)که خدا اطاعتشون رو فرض قرار دادن.

حسن زاده ی آملی و شاگرداش فقط ادعان.
پاسخ:
ربطی به مقام ثبوت و اثبات نداره!
واقعا مزاج شناسی را قبول دارم ..روی خلق ادم ها واقعا اثر گذار است ..البت راه تشخیص مزاج واقعا سخته 
پاسخ:
پس برای مدیریت خلق و خوی خود
باید ببینیم چه چیزهایی روی مزاج آدم اثر گذار است.
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۳:۵۸ خرگوشک :)
الان هر کس باید بگه کدومه؟ :)
پاسخ:
اتفاقا منم جالب بود برام که بچه ها همچین برداشتی کردنن! :))
@هشت حرفی
نخست اینکه وهابیت اشعری نیس که کسی اگر اشعری بود بهشون الصاقش کنین.برادران ناتنی پیرو سقیفه از ماتریدی و اشاعره در زیتونه و الازهرن و اتفاقا طلاب اونجاها از یکی مثل شما همین الان بسیار عاقلتر هم هستن و برخلاف شما قبل از نوشتن فکر میکنن.

وهابیت هم دقیقا اونا رو به بهانه ی تعطیل و تاویل اخبار ذات و صفات تکفیر کرد و وهابیا هنوز هم ازشون میکُشن. دیگر اینکه بجای این پرت و پلاها و گستاخی کودکانه که از سر جهل بنظر میاد از خودم بپرسین بهتون بگم که من اشعری نیستم و به فضل خدا و نگاه اهل بیت(ع) از پیروان شیعه ی امامیه م. 
پس برادر،کلا شما همون دوغتون رو بنوشین.

پاسخ:
پس بهتره که مایه ی افتخار صاحبان این مذهب باشید :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۵:۰۶ شاخه سیب
سلام.
طبایع خیلی بحثش پیچیده و جذاب و منطقیه! اصلا طب سنتی ریشه توی منطق داره. به دانشجوهای پی اچ دی طب سنتی منطق تدریس می کنن تا بتونن درک درستی از بحثای طبی داشته باشن.

طبع شناسی هم مهمترین بخش طب سنتیه که طبیب حاذق و کار بلد لازمه تا بفهمه. طبع سرشتی یا جبلی یا طبع غالب فرق داره.
سن،غذ،فصل،اعمال روزمره، خیلی چیزا در طبع غالب تاثیر دارن.

اینایی که الان توی این فیش گفته شده اخلاط هستن.
طبایع و طبع آدما سودا و صفرا و ...نیستن. تقسیم بندی های خاصی هم داره.
هیچ آدمی هم طبعش با کس دیگه یکی نیست اشتراکاتی دارن نزدیک به هم هستن ولی یکی نیستن.
شما یه محور مختصات رو در نظر بگیرید.
محور ایکس داشته باشه و محور ایگرگ.
هرکسی یه جایی از این محور قرار داره.

یه کتاب هست که خوندنش برای آشنایی کلی با طب سنتی خالی از لطف نیست.
میگم شما اگه دوست داشتید بخونید.

مروری بر کلیات طب سنتی ایران.انتشارت طب سنتی ایران.(نویسنده هاش زیاد بودن)

پاسخ:
سلام
ممنون بابت توضیح و معرفی کتاب
کاش یه کتاب مروری بر کلیات موسیقی سنتی ایران هم معرفی میکرد یکی :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۵:۲۲ شاخه سیب
اون کتابه رو که توی پست قبل حرفشو زدم، اسمش یادم نیست. وقت کنم باید بپرسم . چشم میگم بهتون اسمشو.
پاسخ:
ممنون و تشکر :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۵:۲۵ هَشْتْ حَرْفى
نخست باید دید چه کسی قبل از نوشتن فکر میکنه و چه کسی نمیکنه.
شما که خوشبختانه از الفبای منطق هم نمیتونید استفاده کنید و سراسر مغالطه اید از حمله به شخصتون گرفته تا استفاده از جملات تمسخر آمیز که بنده رو هم مجبور به واکنشی به سبک خودتون میکنید میتونید.

به خودتون لطف کنید و در مورد تفکر اساسا چیزی ننویسید.
اول باید طرز استفاده از منطق رو بلد باشید که الهی شکر جز استفاده از لعنه الله و دامت افاضاته و غیره چیز دیگه ای تو چنته ندارید.
دوم  باید دید شما به اشتباه از روی کم خردی امامیه بودنتون رو تو سلفی بودنتون، اشعری بودنتون یا اخباری بودنتون میبینید یا نه از روی عناده.
امیدواریم که از روی عناد نباشه و همون کم خردی واضح و مبرهنتون باشه. میتونه جفتش هم باشه، اینطور نیست؟
سوم تا اونجایی که ما میدونیم اشعری گری امروز تو حوزه های شیعیان نجف و قم هم نفوذ خوبی  داره و صرفا مربوط به الازهر نیست.
منشاش کجاست؟
همفکران شما در زمان مامون عباسی.
شما موندید همون جا و هنوز پافشاری میکنید و واحیرتا که خودتون رو امامیه هم میدونید.
امروز سیرش چجوریه؟ امروز امثال شمارو ساخته. که چه کنید؟
که دقیقا مقابل حدیث معصوم افاضات کنید و از اون طرف نقضش کنید. وقتی حدیث رو بالاتر از عقل بدونید یا برعکس، پس اون پایین تریه دقیقا کجاش حجته؟
چهارم قبلا هم گفته بودم ادبیات شما واقعا تحقیر آمیزه و نباید پاسخی بگیرید. دیدم باز پاسخ دادید و توهین کردید، دیگه این دفعه عقلانیت رو گذاشتم کنار و پاسختون رو دادم؛ چرا که مطمئن شدم این تحقیر از حقارت تفکرتون یا احتمالا شخصیتتون(دااااامت برکــــاتُه!) برمیاد. از سر دلسوزی پاسخ دادم.
پنجم شما ممکنه هر فکری در مورد خودتون بکنید؛ ولی، خیلی غلط اضافه میکنید که تفکراتتون رو میچسبونید به ائمه و برعکس سخنانشون عمل میکنید و مینویسید. من به شما تخفیف دادم و گفتم در حد اشعری گری یا اخباری گری احتمالا میتونه باشه فکرش؛ اما، مثل اینکه بهتون برخورده و سلفی گری رو مناسب تر دیدید. ایرادی نداره. متوجه سمت و سوی شما شدیم. ادامه بدید و جای دوغ، آب بنوشید برای خنک شدن.
پاسخ:
بیا این لیوان آب رو بگیر بنوش فعلا :)

@ایمان
با هم مهربون باشید!
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۵:۳۷ هَشْتْ حَرْفى
دچار جان من که دوغ نوشیدم. آب رو تعارف کس دیگه ای باید کرد.
پاسخ:
:)
@هشت حرفی
:)))))))))))
خوب بود دوس داشتم.
نخستتون که مشخص شد به هرحال چه کسی پیش از دونستن تفاوت بین سلفی و اشعری خشت زد.فقط وقتی از کسی چیزی یاد میگیرین بجای پنجه کشیدن،تشکر کنین.

دوم نیازی به دفاع از خودم نمیبینم،شما رو هم با این حالتون،فاقد محض برای طرح این ادعاها میدونم.

سوم اینکه پس شما تقریبا هیچ نمیدونین.اولا که پیش،در و سال ها پس از زمان مامون(لعنه الله)اشاعره اساسا وجود نداشتن و اهل حدیث بودن که مصداقشون خصوصا دوتن از امامان فقهی برادران ناتنی پیرو سقیفه ن.اینکه اصولیین از امامیه که اصطلاحا جعفری هم بهشون میگن رو شما بخواین از قم و نجف بچسبونین به دوتا آدم اهل حدیث عُمری و بعد بیایین ادعا کنین اهل حدیث همون اشاعره ن و بعد بگین اصولیین شیعه اشعری گری میکنن و  بقیه ی پرت و پلاهاتون رو بگین احتمالا نشونه ی همون گستاخی کودکانه ی از سر جهل شماس.جهت اطلاع شما اخباری های شیعه هم با اهل حدیث و اشاعره یک کاسه نمیشن چه رسد به اصولیین که شما مدعیشین.

چهارم حرفا و ادبیات شما ولی باعث تفرح ماس و دوسش دارم.کلا هم مادام که نیاز به تفریح داشته باشم بهتون جواب میدم.تا حالا که حرفاتون نسبت چندانی با عقلانیت نداشت پس لطفا دفعه ی بعد از کنار ورش دارین بکارش بگیرین.درمورد سوزشتون که گفتین هم حرفی ندارم.
پنجم برادر،وقتی اشتباه میکنین،سعی در ادامه ی راهتون نداشته باشین.اشتباه کردن و فرار به جلو واقعا از مدعیان منطق پسندیده نیس،حضرت ارسطو!انقدری هم بدونین که همه همه چیز رو نمیدونن و حالا اگر شما خیلی کمتر از بقیه میدونین چاره ش فرار به جلو نیس و مطالعه س.
حالا که خودتون فکر میکنین تفاوت سلفی رو با اشعری یادگرفتین یه کم دیگه از دوغتون رو بنوشین!
پاسخ:
سیاق بحث نشون میده که شما جفتتون بچه این :)
و دنبال حقیقت هم نیستین انگار!
از من مهربون تر باز منم!
:)
پاسخ:
از چشات معلومه :)
پیرمرد،مشاعره رو رها کردین تازه داشتم به جاهای خوب شعر ایرج میرسیدم.         :)))))))))))
پاسخ:
قافیه رو عوض کن تا بیام :))
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۸:۲۱ هویجوری:)
من کشف کردم چه موسیقی ای به مزاجم میخوره،یکسال هم هست که آهنگای تکراری گوش میدم،البته هرازگاهی چندتا جدید میره تو پوشه،بعضی از موسیقی هارو حتی یک ثانیه هم نمیتونم تحمل کنم:))
پاسخ:
فرمولش رو به ما هم بگین :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۹:۴۸ هَشْتْ حَرْفى
آقا چرا عدالتو رعایت نمیکنی وقتی در مقام داور قرار میگیری؟ :) این بشر تا میاد شروع میکنه تحقیر و بی احترامی کردن.
هرچقدر احترام گذاشتیم بهش از رو نرفت.
منم عین خودش باهاش برخورد کردم. این کودک بودن نیست.
پاسخ:
*عین خودش برخورد کردن اگر کودکی نیست پس یعنی چی؟ :)
۱۷ دی ۹۶ ، ۲۰:۱۸ ستاره جان
@شاخه سیب 
کتابای مربوط به طب سنتی را ما ها هم بخونیم می فهمیم یعنی؟ 
پاسخ:
@شاخه سیب
۱۸ دی ۹۶ ، ۰۶:۱۳ گلاویژ ...
من ترکیبی از هر سه تایم فکر کنم :|
پاسخ:
خوب پس یعنی طبع شما متعادل است :)
سلام
اولا، بسیار خوشمان آمد از پستهای مربوط به موسیقی.
دوما، دو تا لینک بالا باز نشد!
پاسخ:
سلام ممنون :)
+ الان باز شد که!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تصاویر زیباسازی نایت اسکین