علامه یا شاگردان ابشون چرا در سایر رشته ها چنین اقدامی را نمیکنند
اونها به قدر وسع و وقت خودشون مشغول هستن...
یکی از شاگردان ایشون تا همین چهار پنج سال پیش در طهران مشغول تدریس هیئت و برخی از شعب علم ریاضی... نجوم و طب بودن...
الحمدلله این نهضت در کشور راه افتاده...(استخراج علم از قرآن)
توی حوزه اقتصاد دارن کار میکنن...
توی حوزه سلامت داره کار میشه...
ان شا الله به مرور خروجی هاش نمایان میشه...
و شما چون با مباحث فلسفی آشنایی دارید خدمتتون عرض میکنم که اساسا اشتباه روش کسب علم در دانشگاه اینه که تلاش برای رسیدن به "کل" رو از راه "تحلیل اجزاء" دارن...
این روش هرگز از آزمون خطا خارج نخواهد شد...
روش درست کسب علم حرکت از کل به سمت جزء هست...
اونوقت سوال پیش میاد چگونه به کل برسیم که بعد از اون منظر به جزء بپردازیم...
خب این یه بحث مفصلی میطلبه که اینجا جاش نیست...
اما بدونید علم به معنای "بیان واقعیت پدیده ها" صرفا از روش "حرکت از کل به جزء " ممکنه....
در غیر اینصورت با روش دانشگاهیان همواره در آزمون و خطا خواهیم ماند و علوم همواره عوارض خود را خواهند داشت:
مثلا بهداشت و درمان پیشرفت میکنه اما بیماری ها هم بیشتر میشه و طول عمر مردم کمتر میشه...
جالب نیست؟
پاسخ :
اتفاقا خیلی جالبه
قبلا هم یه کتابی دیده بودم که روش دکارتی علم یعنی همون جزء جزء کردن علوم رو نقد کرده بود
من خبر دارم که توی یه مسجد بحث نجوم رو میگفتن ایشون!! :) بهتره مدون بشه این مباحث و به گوش اهلش برسه تا کسایی که با هدف سلوک اخلاقی میرن پای منابرشون